سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تلاش انگلیس برای مشروع جلوه دادن تجاوز به یمن


تلاش انگلیس برای مشروع جلوه دادن تجاوز به یمنالعالم/ عضو کمیته عالی انقلاب یمن، اظهارات وزیر امور خارجه انگلیس درباره تجاوز به این کشور را تقبیح کرد، و آن را اقدامی جهت مشروعیت بخشیدن به این تجاوزگری دانست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، یکی از مسؤولان کمیته عالی انقلاب یمن، تاکید کرد: اظهارات وزیر امور خارجه انگلیس کاملا بی پایه و اساس است، و او هیچ شناختی از واقعیت میدانی در یمن ندارد.
این منبع که خواست نامش فاش نشود، به خبرگزاری رسمی یمن "سبأ" گفت: وزیر خارجه انگلیس، با قانونمند خواندنِ تجاوز به یمن، سعی دارد کشورِ خود را از اتهام مشارکت در این تجاوز تبرئه کند.
وی خاطرنشان کرد که وزیر امور خارجه انگلیس سعی دارد با این اظهارات به تجاوزِ دایر ضد یمن که آمریکا و انگلیس نیز در آن شرکت دارند، مشروعیت بخشد.

این منبع تاکید کرد: وزیر امور خارجه انگلیس سعی در فریب افکار عمومی دارد تا بتواند همچنان به ارتکاب جنایت های خود ضد مردم یمن ادامه دهد و گرنه بر هیچ کس پوشیده نیست که آن چه ماشین تجاوز و ویرانگری ضد غیرنظامیان و زیرساخت های یمن مرتکب می شود، مغایر با تمام قوانین و پیمان های بین المللی است.
وی سپس علت همزمانیِ این اظهارات با گزارش سازمان دیده بان حقوق بشر را سرپوش نهادن بر حملات متجاوزان به ساختمان مرکز نابینایان در یمن دانست.
عضو کمیته عالی انقلاب یمن تاکید کرد: ما به همین سبب همواره بر ضرورت تشکیل کمیتۀ بی طرف حقیقت یاب تاکید کرده ایم، کاری که سازمان ملل تاکنون از انجام آن بازمانده است و نتوانسته است واقعیت های عمدی که در تجاوز به یمن توسط آمریکا و هم پیمانانش در منطقه ارتکاب شده است، بازتاب دهد.

وی از جامعه جهانی و سازمان های حقوقی و رسانه ها و خبرنگاران و فعالان خواست خود را به یمن برسانند تا واقعیتِ آن چه را که توسط متجاوزان بر سر یمن می آورند، بازتاب دهند.


منبع: العالم


ویدیو مرتبط :
تجاوز گروهی به یک مرد در انگلیس