تحول در آموزش پزشکی، گام چهارم برنامه تحول نظام سلامت است


طی نشستی که با حضور دکتر سید محسن رحیمی مدیرکل ستاد شاهد و امور ایثارگران وزارت بهداشت و معاون دانشجویی فرهنگی پردیس بین المللی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد راه‎های بین المللی شدن دانشگاه علوم پزشکی لرستان بررسی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، دکتر رحیمی در این نشست که با حضور دکتر ساکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان، معاونین آموزشی، غذا و دارو، تحقیقات و فناوری دانشگاه و روسای دانشکده‌های پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی برگزار شد، گفت: گام چهارم برنامه تحول نظام سلامت، تحول در حوزه آموزش پزشکی است که در دستور کار جدی وزارت بهداشت قرار گرفته است.

وی ادامه داد: برابر ماده ۲۰ قانون پنجم توسعه کشور، بسته بین‎المللی‎سازی آموزش علوم پزشکی یکی از اقداماتی که سبب تحول آموزش در حوزه پزشکی می‌شود.

مدیر کل ستاد شاهد و ایثارگران وزارت بهداشت، شناسایی ظرفیت‌های موجود دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برای فعالیت‌های بین‎المللی، ماموریت محور کردن دانشگاه‌های علوم پزشکی در برقراری ارتباط با کشور‌ها، تنوع بخشی مفید علمی با تبادل دانشجو و تربیت دانشجویان با رویکرد ارتباط با دانشگاه‌های خارج از کشور را از اهداف عمده بین المللی سازی دانشگاه‌های علوم پزشکی برشمرد.

این مقام مسئول گفت: با توان علمی و امکانات آموزشی که کشور در حوزه پزشکی دارد می‌توان از این فرصت برای توسعه هر چه بیشتر علوم پزشکی استفاده کرد و با پذیرش دانشجویان خارجی هم در زمینه توسعه اقتصادی با ارز آوری که خواهند داشت و در زمینه اشاعه فرهنگ اسلام وانقلاب در بین کشورهای مختلف اقدام کرد.

دکتر رحیمی قول مساعد داد دانشگاه علوم پزشکی لرستان را مورد حمایت ویژه قرار دهد تا هر چه سریع‌تر امکان بین المللی شدن آن فراهم شود.

در ادامه این نشست دکتر ساکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: پردیس‌های بین‎المللی نوع گفتمان و سطح علمی اساتید ما را تغییر و ارتقاء می‌دهد و جایگاه کشور ما را در گستره وسیع‎تری بهبود می‌بخشد.

وی افزود: مثال واضح آن ورود کشور به مسائل پیشرفته هسته‌ای است که امروزه جایگاه ایران اسلامی تا جایی ارتقاء یافته که با بزرگان هسته‌ای جهان و قدرت‌های اول دنیا مذاکره و رقابت شانه به شانه دارد و با تمام شیطنت‌ها و سنگ اندازی‌های آن‌ها به قله‌های افتخارات دست پیدا کرد و در زمینه بین‎المللی شدن هم مصمم هستیم ورود فعال داشته باشیم و تمام توان خود را در این زمینه بکار خواهیم بست.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
آمار تکان دهنده از گام سوم طرح تحول نظام سلامت