سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



یک دست اندرکار: نرخ تسهیلات مانع پیشرفت تولیدکنندگان گل و گیاه مشهد است


علی اصغر حسن زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: صنف گل و گیاه در مشهد صنفی جوان، ضعیف و در شرایط اقتصادی فعلی با بحران نقدینگی مواجه است لذا به تسهیلات با نرخ سود پایین نیاز دارد.
وی بیان کرد: افزون بر بالا بودن نرخ سود تسهیلات وثیقه ای که برای آن تعیین شده بسیار سنگین و دوره بازپرداخت نیز کوتاه می است لذا اگر حمایت از بخش تولید مدنظر دولت قرار دارد باید زمینه اختصاص تسهیلات ارزان به تولیدکنندگان فراهم شود.
عضو هیات مدیره انجمن صنفی گل و گیاه مشهد گفت: صنعت گل و گیاه در این شهر به دلیل موقعیت جغرافیایی و نداشتن مشتری در خارج از مرزهای استان خراسان رضوی چندان رشدی نداشته و میزان رشد آن در حد تامین نیاز شهرداری مشهد به گل آرایی فضای سبز شهر بوده است.
وی افزود: فضای پرورش گل و گیاه در مشهد بسیار کوچک است زیرا سرمایه اولیه برای خرید زمین زیاد نیست و تولیدکنندگان به ناچار در فضای اندک به پرورش گل و گیاه مشغول هستند و نمی توانند از سامانه های پیشرفته برای توسعه و پرورش بهتر گل و گیاه بهره گیرند و در نهایت پیشرفت چندانی در کار ندارند.
او اظهار کرد: اگر زمین رایگان و تسهیلات با نرخ سود پایین به تولیدکنندگان گل و گیاه در مشهد داده شود هم این صنعت رشد کرده و به بازارهای مطلوبی در داخل و خارج از کشور دست پیدا می کند و هم اشتغالزایی پایدار همراه با فضای سبز برای مشهد فراهم می کند.
حسن زاده تعداد اعضای تولیدکننده فعال این انجمن را 170 نفر ذکر و بیان کرد: رونق تولید گل و گیاه در مشهد از سال 1385 و با انعقاد قراردادهای بزرگ با شهرداری آغاز شد و از سال 1389 با شکل گیری انجمن صنفی گل و گیاه خراسان رضوی شاهد ساماندهی و رشد تولیدات داخلی گل و گیاه، بذر و نهال و کاربرد آنها در فضای سبز شهری بوده ایم.
وی افزود: اکنون مشهد قادر به تامین همه گلهای بهاری،تابستانی و پاییزی مورد نیاز بازار است که شامل شمعدانی، شاه پسند، اطلسی، جعفری، داوودی، اسدی، میمون، حسن یوسف، گل سنگ، بنفشه، مینا چمنی، رز و دیگر موارد می شود.
او ادامه داد: تا چند سال پیش خراسان رضوی به ویژه مشهد وارد کننده گل و گیاه در بخش گلهای آپارتمانی و بخش فضای سبز شهری بود اما تشکیل انجمن صنفی زمینه اینکه مشهد به عنوان پایگاه تولید گل و گیاه معرفی شود را فراهم کرده است.
وی گفت: ساخت نمایشگاه دائمی گل و گیاه مشهد در فضایی به مساحت شش هکتار با سرمایه گذاری 180 میلیارد ریالی بخش خصوصی از سال 1390 آغاز شد و در بهمن ماه سال گذشته به بهره برداری رسید که نخستین اقدام برای رونق این صنعت در مشهد بود.
عضو هیات مدیره انجمن صنفی گل و گیاه مشهد افزود: 65 واحد تولیدی از خراسان رضوی در زمینه تولید گلهای آپارتمانی، گلهای شاخه بریده، درخچه های زینتی، گل و گیاهان فضای باز در این نمایشگاه دارای غرفه هستند که نیمی از غرفه های این نمایشگاه را پر کرده اند.
وی ادامه داد: 35 درصد از کل فضای این مجموعه را سازه های گلخانه ای تشکیل می دهد و بقیه شامل فضای سبز و محوطه رفاهی و تفریحی برای بازدیدکنندگان است.
عضو هیات مدیره انجمن صنفی گل و گیاه مشهد از مسئولان خواست نسبت به رفع کمبود نقدینگی و مشکلات مالی تولیدکنندگان گل و گیاه در مشهد حمایتهای لازم را مبذول دارند تا اشتغال این بخش از بین نرفته و بازارهای جدید برای آن مهیا شود.
پنج هزار و 763 واحد تولیدی با سرمایه گذاری 100 هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی برای 176 هزار نفر در خراسان رضوی فعالیت دارند که از نظر تعداد واحدها 6.7 درصد، از نظر سرمایه گذاری 6.4 درصد و از نظر اشتغال هشت درصد از سهم صنعت کشور را شامل می شود.
95 درصد سرمایه گذاری صنعتی در خراسان رضوی مربوط به صنایع کوچک با فعالیت بخش خصوصی است.
7489/1858

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
جایگاه هوش هیجانی عوامل، راه ها و موانع پیشرفت چیست و چه چیزهایی مانع پیشرفت ما