فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



تشیع انگلیسی برای مقابله با اسلام راه «نفوذ» را برگزیده است


به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس، همایش «تشیع انگلیسی» عصر دیروز  (سه‌شنبه 31 فروردین)‌ با حضور آیت‌الله محسن اراکی، دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، آیت‌الله روح‌الله قرهی، مدیر مدرسه علمی امام مهدی(عج)، حسن رحیم‌پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و صالح قاسمی نویسنده کتاب «مرجعیت موروثی یا تشیع انگلیسی» و جمعی از طلاب و دانشجویان علاقه‌مند در حوزه هنری برگزار شد.

آیت‌الله قرهی در این همایش طی سخنانی گفت: باید بیشتر در این عرصه کار کرده و نیازمند جلساتی برای معرفی اسلام ناب هستیم، باید بررسی کنیم که آیا این جریان متعلق به زمان ما است یا خیر.

وی در ادامه افزود: تمام جریانات دنیا بر دو مدار حق و باطل از زمان هبوط آدم تا اکنون استوار شده است. بزرگانی مثل علامه حلی در این زمینه‌ها مباحثی بیان کرده‌اند که بدانید شما شیطان دارید هادی هم دارید که به شما برای انتخاب درست کمک می‌کند. بنابراین همیشه یک طرف شیطان و یک طرف دیگر الله است و ما در بین این دو جبهه باید انتخاب کنیم.

مدیر حوزه علمیه امام مهدی(عج) با تأکید بر اینکه جریان تشیع انگلیسی واقعیت دارد، اظهار داشت: گاهی برای مقابله با دین، انبیاء و فرزندان آنها را می‌کشتند اما اکنون مرحله بعد نفوذ است همان چیزی که رهبری نیز بدان تأکید دارند وقتی یک جریان حق در عالم جلوه می‌کند دشمنان در آن جریان نفوذ می‌کنند تا آن را از بین ببرند.

قرهی با بیان اینکه عده‌ای با امتزاج حق و باطل شبهه ایجاد می‌کنند، مرجع سازی کرده و اهل حق را از حقیقت دور می‌کنند، افزود: برخی به لباس حق و مرجعیت می‌آیند و بدعت‌گذاری می‌کنند باید دانست که سنت همان است که پیامبر (ص) فرمود و بدعت غیر از آن است.

وی یادآور شد: هر کدام از دو جبهه حق و باطل دولت دارند یعنی آنطور نیست که بنشینند و کاری نکنند. خود آقای قاسمی، نویسنده کتاب تشیع انگلیسی هم گفت که به ما هجوم آوردند و قصد از بین بردن ما و هجمه داشتند، بنابراین مشخص است که هر یک از دو دولت حق و باطل در دیگری ذلیل است اهل باطل حق را ذلیل می‌دانند و برعکس آن هم هست.

این استاد مدرسه امام مهدی(عج) با تأکید بر اینکه اندک بودن ملاک نیست گاهی حتی پیروزی می‌آورد، گفت: نکته دیگر اینکه دشمن را دست کم نگیریم هر چند ناتوان باشد چرا که یک مرتبه برای اسلام گرفتاری ایجاد می‌کند، علی(ع) فرمود هر کس از دشمن غافل شود، دسیسه‌ها را خواهد دید. ما گاهی غفلت می‌کنیم مخصوصا از حوزه‌ها مع الاسف امثال اینها به وجود می‌آیند و ما دقت نمی‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه به مباحث امام و امت در قرآن و روایات توجه کنیم، افزود: در این زمینه‌ها خیلی باید کار شود برای اینکه در امان بمانیم زمانی که بخواهیم جریانات تشیع انگلیسی را از بین ببریم یک راه بیشتر نیست، بحث امام و امت را جا بیاندازیم.

قرهی در پایان گفت: متأسفانه بعد از رحلت امام خمینی(ره) کمتر کسی به رهبری «امام» می‌گوید این باید صورت بگیرد تا تمرین برای ظهور حضرت حجت(عج) شود. ما گاهی می‌بینیم خیلی‌ها حتی آقا را دوست دارند ولی نمی‌گویند امام، جرأت کنیم و بگوییم «امام خامنه‌ای».

انتهای پیام/ک


ویدیو مرتبط :
اسلام آمریکایی و تشیع انگلیسی