آشپزی و تغذیه


2 دقیقه پیش

غذای ملل/ ریتا ؛ سالاد خاص هندی

دیکاوو/ سالاد ریتا هندی یک سالاد بسیار خوشمزه می باشد. شما می توانید از این سالاد در مهمانی هایتان استفاده کنید. این سالاد طرز تهیه آسانی نیز دارد و شما می توانید به راحتی ...
2 دقیقه پیش

برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی درپاوه

مهر/ مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان پاوه از برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی در شهر باینگان خبر داد.هادی شریفی اظهار داشت: ۲۸ اردیبهشت تا سوم ...



چگونه انار را براي پذيرايي تزيين کنيم


چگونه/ انار ميوه ايست پرخاصيت، خوش طعم و خوش آب و رنگ؛ با دانه هايي بسيار زيبا که حقيقتا نيازي به آرايش و زيور ندارند اما گاهي دلمان مي خواهد براي پذيرايي در مهماني ها يا ايام خاصي مثل شب يلدا اين برکت زيبا را چندين برابر زيبا جلوه دهيم و از ديدن اين همه زبايي که به دست خود خلق کرده ايم لذت برده به خود بباليم. در اين مطلب سعي داريم در ذهن شما جرقه هايي براي ايده هايي نو بزنيم.
انار دانه شده براي پذيرايي از مهمانان بسيار بهتر است. چون ديگر شما و مهمانتان نگران نيستيد که هنگام دانه شدن انار توسط مهمانتان آب انار جايي از منزل شما يا لباس مهمانتان را لک کند.
اما براي زيبا تر ديده شدن اين انارها آنها را در ظروف بلوري همراه با قطعاتي از ديگر ميوه ها در رنگ هاي ديگر مثل آناناس يا انگور سرو کنيد. مي توانيد مقداري گلاب هم به انار دانه شده تان بيفزاييد.
ژله يا ژلاتين رقيقي آماده کنيد و دانه هاي انار را پس از ريختن در آن به کمک قاشق توري کوچکي از ژله خارج کرده و در شکر بغلتانيد. سپس دانه ها را در يخچال قرار دهيد. اگر مي خواهيد دانه ها به هم نچسبند آنها را در ظرف مسطحي مانند سيني در يخچال بگذاريد.
اگر مي خواهيد از انار براي تزئين ميز يا ظرف ميوه خوريتان در کنار ميوه هاي ديگر بهره ببريد؛ چند راه وجود دارد.
– تاج انار را در آب ولرم قرار دهيد وقتي نرم شد به شکل گلبرگ آنها را از هم باز کنيد.
– پوست انار را از سمت تاج آن تا نيمه طوري که دانه هاي انار به هم نريزند جدا کنيد و در ظرف ميوه تان قرار دهيد.
به اين صورت نيمي از انار پوست دارد و نيم ديگر ندارد.
انار را با ژله درست کنيد. در حقيقت دانه هاي انار را به شکل دلخواهتان قالب مي زنيد. مقدار انارتان مي تواند از ژله بيشتر باشد.
يک قالب طبيعي و زيبا براي شکل دادن به انار پوست تخم مرغ است. سوراخي در رأس تخم مرغ ايجاد کنيد و تخم را خالي کنيد. داخل تخم را خوب با آب بشوييد. دانه هاي انار را از سوراخي که ايجاد کرده ايد داخل تخم بريزيد. ژله مورد نظرتان را نيز داخل تخم بريزيد. تخم ها را داخل جا تخم مرغي و در يخچال قرار دهيد. وقتي ژله بست پوست ها را بشکنيد و ژله را خارج کنيد.
البته ظروفي به شکل تخم مرغ براي درست کردن ژله وجود دارد که اگر در دسترستان بود مي توانيد براي اين منظور استفاده کنيد.
پوست انار را با يک چاقوي تيز برداريد. براي اين کار از انارهايي که پوست نرمي دارند استفاده کنيد. اگر مايليد انار را درسته سرو کنيد اين روش بهتر است.
مي توانيد انار را با پوست به قطعات کوچک تقسيم کنيد و در ظرف پذيرايي سرو کنيد.
پوست سر و ته انار را بکنيد و يک شيار در پوست ايجاد کرده و انار را به صورت نوار باز کنيد.
براي تزئين ظرف انار که روي ميز قرار مي دهيد از مرواريد يا سنگ هاي بي رنگ که به نخ کشيده ايد استفاده کنيد.

با کانال تلگرامي آخرين خبر همراه شويد

https://telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
خواندن آهنگ انار انار توسط مصطفی صندل ترک!!