تشییع دو شهید گمنام در دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی


سرپرست دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه شهیدان مظهر اعلای ایثار و از خودگذشتگی هستند، گفت: در واقع شهیدان، معلم معلمان هستند.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، دکتر محمود مهرمحمدی در مراسم تشییع دو شهید گمنام در دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی در محل این دانشگاه ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: فلسفه معلمی، چیزی جز ایثار نیست، چرا که ایثار دارای مراتب بوده و معلمان نظام جمهوری اسلامی از حیث ایثارگری باید شهید را الگو و معلم خود قرار دهند.

وی ادامه داد: این میهمانی باشکوه که برای تشییع این دو شهید گمنام برگزار شد، بانی اصلی آن، حضرت زهرا(س) و امام حسین(ع) هستند و باید دانست حرکت این پیام، تدبیر و تفکر هرچه بیشتر است.

در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدمهدی الله وردی، از اساتید حوزه و دانشگاه سخن گفت و خاطرنشان کرد: همه شهدا در امتداد خون سیدالشهدا (ع) قدم‌های استواری برداشتند که تلاش آن‌ها در راستای دین، نظام و انقلاب اسلامی بود.

این استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: 81 شهید این دانشگاه معلمان مبانی انقلاب بودند و توانستند مفاهیم انقلاب را در عالم تثبیت کنند.

وی با بیان اینکه هزاران شهید از صدر اسلام توانستند پای مبانی این دین بمانند، گفت: دو بعد انقلاب، جهاد و ولایت است و شهدا در این راستا همه تلاش خود را کردندکه با قدرت در مقابل افرادی که درصدد از بین بردن انقلاب بودند، مقابله نمایند.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: شهدا در واقع حلت بفنائک اصحاب الحسین بودند و آن را باور کردند و در این شرایط استوار ایستاده و دلدادگی خود را به ولایت نشان دادند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
سرود دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی