سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



دیپلمات پیشین ایرانی: عربستان می‌خواهد همه چیز را در سیاست خارجی با پول بخرد


دیپلمات پیشین ایرانی: عربستان می‌خواهد همه چیز را در سیاست خارجی با پول بخرد

ایلنا/ یک دیپلمات پیشین کشورمان تاکید کرد: عربستان می‌خواهد همه چیز را در سیاست بین‌المللی با پول بخرد.

فریدون مجلسی با بیان اینکه از‌‌ همان ابتدا معتقد بودم عربستان قابل اعتماد نیست٬ اظهار داشت: کشوری که می‌خواهد همه چیز را در سیاست‌های خارجی و بین‌المللی و منطقه‌ای خودش با پول بخرد٬ یک دولت با دوام قرن بیستمی نخواهد بود.

وی با اشاره به اینکه به هر حال قسمتی از ثروت عربستان به آموزش و تعالی فرهنگی مردم این کشور رسیده است٬ گفت: دولت ایران باید همین سیاست کج‌دار و مریز را در قبال عربستان ادامه دهد تا همین مردم٬ حکومت بهتری را روی کار آوردند و اتفاقا این کشور است که نیاز دارد با کشورهای دیگر در رابطه باشد. به خصوص اینکه برخورد عربستان با یمن موجب اختلاف‌های شدید عربستان با همسایگان خود شده است.

مجلسی افزود: من خصومت را تجویز نمی‌کنم٬ اما باید برای ارتباط با حکومت بعدی عربستان برنامه‌ریزی کنیم.

وی تاکید کرد: حکومت عربستان در حال حاضر دست تندروهای بنیادگرای خانوادگی است و افرادی که هشدار می‌دهند این حکومت ممکن است در صورت دموکرات شدن تندرو‌تر بشود٬ اشتباه می‌کنند چون تندرو‌تر شدن دیگر ممکن نیست.

مجلسی در پایان گفت: ثروت و توسعه فرهنگی عربستان به حدی هست که تندرو‌ها را کنار خواهد زد و وضعیت این کشور در حال حاضر بسیار متزلزل است.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
فرضیه ربایش دیپلمات ایرانی در عربستان