سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



چهره ها/ اکبرپور: سفر مانند داستان با اتفاقات غیرمنتظره جذاب می‌شود


چهره ها/ اکبرپور: سفر مانند داستان با اتفاقات غیرمنتظره جذاب می‌شودمهر/ احمد اکبرپور نویسنده ادبیات کودک و نوجوان درباره تجربه نویسندگی در سفر گفت: معمولا، سفر از آنجایی برای آدم جالب می‌شود که اتفاقات غیرمنتظره رخ می‌دهد و به همین واسطه سفر تبدیل به یک تجربه جذاب و مفید می شود. همه جذابیت و زیبایی داستان هم در این است که غیرقابل پیش‌بینی باشد.
وی افزود: وقتی در روستایی مانند روستای قشم با پیرمردی باصفا روبرو می شوی که دنیایش از دنیای هزاران آدم کتاب خوانده جالب تر است، لذت و تجربه زیبایی را کسب کرده‌ای.
این نویسنده کودک و نوجوان ادامه داد: من از سفر، در وهله اول برای شخصیت پردازی آثارم استفاده می کنم. دقیقا در سفر است که می‌توان آدم‌ها را بررسی کرد و از آن به بعد شخصیت‌ها بُعد پیدا می‌کنند. در سفر است که می‌بینی، حقایق مطابق با تفکرات و درونیات تو نیستند و همچنین در سفر است که آدم‌هایی را می‌بینی که با عامه مردم فرق دارند و می‌توانند در داستان نویسی مورد الهام و استفاده ات واقع شوند.

اکبرپور گفت: تاثیر دیگری که سفر می‌تواند روی یک داستان‌نویس داشته باشد، در حوزه توصیف‌های مکانی است. در سفر می‌توانید با شهرهای خیالی یا بهتر بگویم خیال انگیز روبرو شوید و از آن‌ها در داستانتان استفاده کنید. مثلا سفر به روستاهای شهرکرد می تواند برای یک نویسنده بسیار الهام بخش باشد. برای من، اولویت و فایده اول سفر، در تقویت شخصیت‌پردازی و در وهله دوم توصیف‌های مکانی است.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: مهر


ویدیو مرتبط :
اتفاقات غیرمنتظره خنده دار در برنامه زنده !