رسانه روسی: ترکیه روزانه 4/5 میلیون دلار نفت از داعش خریداری می کند


به گزارش ایرنا، «دمیتری کیسلیوف» رییس خبرگزاری «روسیا سگودنیا» که مجری یک برنامه سیاسی در شبکه خبری روسیه 24 است روز یکشنبه در این برنامه گفت: طمع نفت ارزان داعش چشم اردوغان را گرفته است و خانواده رییس جمهوری ترکیه سالانه حدود یک و نیم میلیارد دلار نفت از این گروه تروریستی وحشی خریداری می کند.
وی افزود: زمانی که روسیه شروع به بمباران مراکز نفتی داعش کرد، اردوغان از خماری بیرون آمده و تصمیم گرفت هواپیمای روسی را هدف قرار دهد.
کیسلیوف گفت: اخیرا در کنفرانس مطبوعاتی مشترک روسای جمهوری روسیه و ترکیه از فرانسه ، خبرنگاری در باره خرید نفت داعش توسط ترکیه سوال کرد که پوتین به تصاویر هوایی گرفته شده از مراکز نفت داعش در سوریه اشاره کرد که ثابت می کند تروریست های داعشی نفت را در مقیاس گسترده به ترکیه صادر می کنند.اما از یاد نبریم که شورای امنیت در قطعنامه ای خرید نفت از گروه های تروریستی از جمله داعش را منع کرده است.
زیرا این نفت با خون انسان ها ازجمله شهروندان روسیه آلوده شده است.تروریست ها با درامد حاصله از فروش نفت سلاح و مواد منفجره خریداری کرده و اعمال تروریستی در شهرهای مختلف از جمله پاریس انجام داده و هواپیمای مسافربری روسی را بر فراز صحرای سینا منفجر کردند.
مجری شبکه روسی به نقل از پوتین گفت: اگر ترکیه نفت داعش را نابود کند پس چرا هیچ آتشی برنمی افروزد و دودی بلند نمی شود با توجه به این که ابعاد نفتی که از سوریه به ترکیه توسط تروریست ها قاچاق می شود بسیار گسترده است. در صورت نابودی می بایست مرکز ویژه ای برای نابودی تاسیس می کردند اما شاهد هستیم که چنین اقدامی را نمی کنند.اگر سران ترکیه از این واقعیت خبر ندارند به این وسیله به اطلاع انها می رسانیم.
کیسلیف افزود: به هر حال رییس جمهور ترکیه اتهام خرید نفت داعش را رد می کند و حتی گفته است که اگر این اتهام روسیه به وی ثابت شود حاضر است از مقام خود کناره گیری کند. معلوم نیست چه شواهد دیگری برای اثبات این واقعیت باید به اردوغان ارائه کرد.
وی در ادامه این گزارش سیاسی به آب انداختن دهمین تانکر نفتکش شرکت «بی.ام.زی گروپ» به اب به ارزش 18 میلیون دلار اشاره کرد و افزود: این شرکت ترکیه ای از ماه ژوئن سال گذشته یعنی درست زمانی که داعش چاه های نفت کرکوک عراق را تصرف کرد تا کنون 10 تانکر نفتکش خریداری کرده و به آب انداخته است و این شرکت به بلال اردوغان پسر اردوغان تعلق دارد.
وی افزود: بلال اردوغان پسر کوچک اردوغان بطور پنهانی تجارت نفت ترکیه را به طور کامل در دست دارد. بلال حتی با سرکردگان داعش هم عکس انداخته است. وی فقط از پدر خود اطاعت می کند. «برات آلبایراک» وزیر انرژی در دولت جدید ترکیه هم حامی بلال و داماد رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه است.
کیسلیف در ادامه خاطرنشان کرد: یک مدرک دیگر دخالت ترکیه در قاچاق نفت داعش، تانکرهای نفتکش با شماره های ترکیه است که در هنگام ازادسازی شهر حسکه در شمال شرقی سوریه توسط ارتش این کشور به دست نیروهای دولت سوری افتاد.با این کامیون ها نفت سرقت شده از سوریه به خریداران نفتی در ترکیه حمل می شد.در این کامیون ها باک های اضافی برای حمل مقادیر بیشتر نفت تعبیه شده است.
در گزارش شبکه روسی گفته شد: مرزبانان ترکیه هم از قاچاق نفت داعش توسط این کشور اطلاع دارند و روزانه تا شش کیلومتر صف کامیون های تانکش در نوار مرزی سوریه با ترکیه بسته می شد و مرزبانان نمی توانستند از این قاچاق بزرگ بی اطلاع باشند.
روزانه تا 80 هزار بشکه نفت توسط داعش تولید می شده است که از این طریق به ترکیه قاچاق می شد.داعش بر اثر از دست دادن تعدادی از چاه های نفتی در سوریه و عراق تولید نفتش کاهش یافت و روزانه به کمتر از 40 هزار بشکه رسید.
در دو ماه اخیر هم روسیه بسیاری از امکانات حمل و نقل نفت داعش را بمباران کرده که فقط در یک هفته از یکهزار تانکر نفتکش فراتر رفت که ضربه بسیار سختی به قاچاق نفت داعش وارد امد.
در پایان گزارش گفته شد آمریکا و متحدانش از قاچاق نفت داعش اطلاع داشته و عمدا برای تقویت این گروه تروریستی آن را بمباران نمی کردند.
شبک*391 ** 1064

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
تجاوز ترکیه به عراق برای قاچاق نفت داعش به ترکیه