علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



هواپیمای جدید ایرباس با سیکل خواب بدن هماهنگ می‌شود


آی تی ایران/ هواپیماهای تولیدی شرکت‌های مختلف معمولا از ترکیبات آلومینیومی در ساختار خود بهره می‌برند اما در اقدامی جدید، متخصصان ایرباس با همکاری خطوط هوایی قطر یعنی قطر ایرویز از هواپیمای جدیدی رونمایی کرده‌اند که در ساخت آن تا حد زیادی از فیبر کربنی استفاده شده است. این در حالی است که پیش از این، فیبر کربنی تاکنون بارها و بارها در صنعت خودروسازی و تولید خودروهای اسپورت مورد استفاده قرارگرفته است.

با این تفاسیر ایده تولید هواپیماهای فیبر کربنی، جدید نبوده و در گذشته نیز شاهد تولید چنین محصولی بوده‌ایم. به عنوان نمونه در تولید جدیدترین A350، ایرباس مدعی شده در چیزی بیش از 50 درصد از ساختار هواپیما از فیبرکربنی استفاده شده است. از جمله مزایای فیبر کربنی، وزن پایین آن است که نهایتا منجر به کاهش انرژی مصرفی هواپیما خواهد شد. علاوه بر این، مقاومت بیشتر در برابر فرسایش نیز یکی دیگر از مزایای مهم فیبرکربنی به حساب می‌آید.

ایرباس مدعی شده در هواپیمای جدید تولیدی خود به تنظیم سیکل خواب بدن نیز توجه ویژه‌ای داشته است. آن‌طور که از شواهد پیداست، استفاده از چراغ‌های LED در کابین هواپیما با تغییر دمای رنگ، شرایطی مانند درخشش طبیعی خورشید را شبیه‌سازی می‌کند تا مطابقت کاملی با ریتم شبانه‌روزی بدن ایجاد شود. استفاده از سیستم تصفیه هوا که هوای داخل هواپیما را هر 2 الی 3 دقیقه تغییر می‌دهد و فشار مناسب داخل کابین را تامین می‌کند نیز از جمله موارد قابل توجه در هواپیمای جدید این شرکت است. قطر ایرویز اولین شرکت هواپیمایی خواهد بود که از این محصول جدیدایرباس در خطوط هوایی خود استفاده خواهد کرد.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
ایرباس A350 جدیدترین هواپیمای ایرباس