علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



ایران به جمع تولیدکنندگان عناصر نادر خاکی جهان پیوست


ایران به جمع تولیدکنندگان عناصر نادر خاکی جهان پیوستمهر/ با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، رئیس سازمان اتمی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، استاندار البرز و جمعی از مسئولان استانی از هفت شمش و پودر های خالص اکسید پرازئودیمیم، اکسید نئودیمیم، اکسید سریم، اکسید ایتریم، میش متال، فروتیتان و اکسید لانتانیوم رونمایی شد با رونمایی از این هفت شمش عناصر خاکی ایران به دانش استراتژیک تولید عناصر نادر خاکی دست پیدا کرده است.
سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در این مراسم با اشاره به لزوم جدایی اقتصاد کشور از نفت و تاکید بر توسعه طرح های دانش بنیان، اظهار کرد: امروزه ثروت از علم و فناوری تولید می شود و کشور ما با داشتن ظرفیت های قابل توجه علمی می تواند از صادرات نفتی بی نیاز شود.

وی با تاکید بر اینکه باید در عرصه تولید و علم، ارزش افزوده ایجاد کنیم گفت: باید از دانش برای تولید ارزش افزوده استفاده کنیم.
ستاری به جمعیت جوان کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر آمار سالانه فارق التحصیلان رشته های مهندسی در ایران برابر خروجی فارغ التحصیلان در دانشگاه های ایالات متحده است.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با اشاره به اینکه در حال حاضر ۵ میلیون دانشجو در کشور وجود دارد، گفت: باید از فناوری نوین برای توسعه همه جانبه کشور بهره ببریم و با برنامه ریزی، تحصیل علم و دانش، بنیه اقتصادی کشور را تقویت کنیم.
در ادامه این مراسم علی ملاطاهری مدیرعامل مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی کشور گفت: این دستاوردها از جمله دستاوردهای نوین در مدیریت کارآمد عناصر اصلی و منابع اولیه صنایع «های تک» به شمار می رود.
وی در ادامه با اشاره به اینکه دستیابی به این مواد در واقع عبور از مرزهای فناوری های دانش تلقی می شود، گفت: مطالعه این طرح های تحقیقاتی از سال گذشته توسط یک تیم تخصصی و پژوهشی در مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی آغاز شد.
رئیس مرکز تحقیقات فرآوره های معدنی در پایان با اشاره به دانش پیشرفته و انحصاری تولید این مواد، گفت: این کار تحقیقاتی از ۶ ماه گذشته با تلاش شبانه روزی ۳۰ نفر از دانشمندان حوزه های مختلف شیمی محقق شده است.
مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی کشور در استان البرز، شهرستان ساوجبلاغ مستقر است.


منبع: مهر


ویدیو مرتبط :
راه اندازی خط تولید عناصر نادر خاکی از فسفات در بافق