فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



دو نفر از متهمان تخریب مجسمه سردار اسعد بختیاری دستگیر شدند


به گزارش ایرنا، بهمن عسگری سوادجانی روز یکشنبه در جمع تعدادی از دوستداران فرهنگی شهر جونقان که نسبت به تخریب بخشی از مجسمه حاج علیقلی خان معروف به سردار اسعد بختیاری گلایه داشتند افزود : با متهمان برخورد می شود.
وی ضمن محکوم کردن تخریب بخشی از مجسمه سردار اسعد بختیاری اظهار داشت :هم اکنون دو نفر از متهمان این تخریب دستگیر و به مقامات قضایی تحویل داده شده اند.
عسگری سوادجانی افزود: تا آخر هفته جاری مجسمه سردار اسعد بختیاری مرمت و در داخل قلعه نصب می شود.
یک منبع آگاه به خبرنگار ایرنا گفت : روز جمعه دو نفر با ورود به قلعه سرداراسعد بختیاری با تیشه بخشی از مجسمه این مشروطه خواه را تخریب کردند.
به گزارش ایرنا، قلعه سردار اسعد بختیاری به عنوان موزه مشروطیت نامگذاری شده است و مصوبه شورای فرهنگ عمومی استان را دارد و قرار بود در هفته میراث فرهنگی افتتاح شود.
انقلاب مشروطه بخشی از تاریخ معاصر ایران است که قوم بختیاری نیز در این جنبش، نقش آفرینی کرد و بخشی از سرآغاز قیام علیه استبداد قاجار، از دامنه کوه های بختیاری رخ داده است.
کتیبه های پیرغار در روستای ده چشمه و قلعه سردار اسعد بختیاری در شهر جونقان، از توابع شهرستان فارسان، مهمترین آثار به جای مانده از انقلاب مشروطه است.
انقلاب مشروطه در دوره مظفرالدین شاه قاجار و سپس در دوره محمدعلی شاه قاجار، برای تبدیل حکومت استبدادی به حکومت مشروطه رخ داد که در نهایت به تشکیل مجلس شورای ملی و تصویب نخستین قانون اساسی ایران انجامید.
قلعه سردار اسعد بختیاری یا قلعه مشروطه، مربوط به دوران قارجار در شهر جونقان پنجم دی 1356 به شماره 1548 به عنوان یک اثر تاریخی ثبت ملی شد.
7360/2097

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
سردار اسعد بختیاری