سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



موسسه علم و سياست برلين: غرب بايد به توافق با روسيه روي آورد


موسسه علم و سياست برلين: غرب بايد به توافق با روسيه روي آورد

تسنيم/ يکي از اعضاي ارشد موسسه علم و سياست برلين با اشاره به شکست استراتژي آمريکا در سوريه سياست رويارويي با روسيه را نادرست ارزيابي کرده و خواستار توافق و تفاهم غرب با اين کشور شد.

"مارکوس کايم"، از اعضاي ارشد گروه تحقيقات سياست امنيت در موسسه علم و سياست برلين و از اساتيد دانشگاه اين کشور در گفتگو با روزنامه آلماني "تاگس اشپيگل" درباره اهداف روسيه از اقدامات و حملات اخيرش به شورشيان سوري در اين کشور اظهار داشت: يک خط پيوسته در سياست روسيه وجود دارد مبني بر اينکه ما از يک دولت به اعتقاد خود مشروع در سوريه حمايت مي کنيم و بر يک فرآيند انتقال سياسي تاکيد داريم. در اين ميان لزوما شخص اسد براي روسيه مطرح نيست.

روسيه خواهان در نظر گرفتن خواست مردم سوريه است

وي افزود: مسکو مانند قبل بر مشروعيت قدرت در سوريه تاکيد دارد. اين بدين مفهوم است که بر انتخابات تاکيد دارد؛ روسيه بر در نظر گرفتن اراده و خواست ملت سوريه تاکيد دارد و به اين ترتيب کرملين مي خواهد از اين مسئله جلوگيري کند که يک تغيير رژيم هدايت شده از طرف غرب در سوريه صورت گيرد. از ديد روسيه اتفاقات مشابه اوکراين، گرجستان يا ليبي نبايد در سوريه دوباره تکرار شود.

کايم در ادامه با تاکيد بر اينکه روسيه رويکرد جديد خود براي حمله به شورشيان سوري را مناسب مي داند گفت: به اعتقاد روسيه به اين ترتيب از طريق مداخله نظامي روند سياسي براي حل و فصل درگيري ها در سوريه حرکت جديدي مي گيرد.

اين کارشناس برجسته آلماني در ادامه با اشاره به برگزاري کنفرانس وين براي حل بحران سوريه گفت: اخيرا براي اولين بار در وين اتريش با همه بازيگران که روي احزاب درگير در سوريه نفوذ دارند درباره پايان خونريزي هاي طولاني مدت در سوريه مذاکره شد.

ووي در عين حال برگزاري يک انتخابات آزاد و عادلانه در سوريه را با توجه به شرايط وخيم و بحراني در اين کشور يک توهم ارزيابي کرد.

سياست رويارويي با روسيه اشتباه است

"مارکوس کايم" در بخش ديگري از اين مطلب سياست رويارويي و مخالفت با روسيه را اشتباه ارزيابي کرده و گفت: ما بايد بيشتر با مسکو به توافق و تفاهم برسيم. براي اين منظور بايد اولويت ها در نظر گفته شود. مبارزه با تروريسم داعش در اولويت قرار دارد. از طرف روسيه هم هيچ مخالفتي با اين مسئله وجود ندارد. بنابراين مسئله اين است که يک فجعه انساني را تحت کنترل درآوريم که اين شامل آتش بس و مراقبت و تامين پناهندگان مي شود. تازه در جايگاه سوم يک فرآيند سياسي براي سوريه قرار مي گيرد. اينکه اين امر چگونه بايد شکل گيرد و به نظر برسد مسئله اي است که البته درباره آن بين غرب و روسيه اختلاف واقعي و اساسي وجود دارد.

وي در بخش ديگري از اين گفتگو تصميم آمريکا براي اعزام نيروهاي ويژه زميني به مناطق تحت کنترل کردها در سوريه را حداقل نشانگر اين دانست که استراتژي پيشين آمريکا در سوريه شکست خورده است و اين کشور نه موفق شده بر داعش غلبه کند و نه بشار اسد را کنار بزند. پس تقريبا به صورت اجباري ايالات متحده حالا بايد با روسيه و ايران مذاکره کند.


ویدیو مرتبط :
توافق زیر فشار غرب