آشپزی و تغذیه


2 دقیقه پیش

غذای ملل/ ریتا ؛ سالاد خاص هندی

دیکاوو/ سالاد ریتا هندی یک سالاد بسیار خوشمزه می باشد. شما می توانید از این سالاد در مهمانی هایتان استفاده کنید. این سالاد طرز تهیه آسانی نیز دارد و شما می توانید به راحتی ...
2 دقیقه پیش

برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی درپاوه

مهر/ مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان پاوه از برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی در شهر باینگان خبر داد.هادی شریفی اظهار داشت: ۲۸ اردیبهشت تا سوم ...



از طعم «سیب زمینی کبابی ترد» لذت ببرید


چگونه/ این دستور غذای آسان، یک سیب زمینی کبابی ترد و طعم دار است. درست کردن سیب زمینی کبابی را برای مواقع خاص نگذارید؛ همین امروز آن را تهیه و از طعم این سیب زمینی کبابی ترد لذت ببرید.
چی لازم دارم:
سیب زمینی پوست کنده و خرد شده 1 کیلو
روغن 80 گرم
نمک و فلفل به میزان لازم
چه جوری درست میشه:
از قبل فر را روی دمای 220 درجه سانتیگراد تنظیم و گرم کنید.
کمی سیب زمینی را بجوشانید. سیب زمینی ها را در یک ظرف حاوی آب بریزید و درب ظرف را ببندید و ظرف را روی حرارت قرار دهید تا آب به جوش آید.
برای 7 تا 10 دقیقه سیب زمینی ها را بجوشانید تا فقط روی سیب زمینی ها نرم شود.
یک سینی مناسب فر را آماده کنید. در حالی که سیب زمینی ها در حال پختن هستند،سینی را پرب کنید و در طبقه بالای فر قرار دهید تا گرم شود.
برای اینکه سیب زمینی ها به سینی تان نچسبند باید سینی به خوبی داغ شود و همچنین این سبب خواهد شد که سیب زمینی ها ترد تر و خوشمزه تر شوند.
سیب زمینی را از روی حرارت بردارید و آب آن را خالی کنید. آن ها را داخل یک سبد بریزید و خوب تکان دهید تا آب شان برود؛ سپس به آن ها نمک و فلفل اضافه کنید.
بسیار مراقب باشید دچار سوختگی نشوید؛ سینی فر داغ را با احتیاط از فر خارج کنید و سیب زمینی ها را تک تک با یک قاشق داخل سینی فرتان قرار دهید و به مدت 45 دقیقه، سیب زمینی ها را داخل فر بپزید.
بعد از طی نیمی از زمان پخت، سینی را از فر بیرون آورید و سیب زمینی ها را برگردانید و سپس دوباره سینی را در فر قرار دهید تا سمت دیگر سیب زمینی ها نیز طلایی و ترد شود؛ و بعد آن ها را از فر خارج کنید.
سیب زمینی ها را با کمی نمک و فلفل بیشتر سرو کنید. این سیب زمینی ها همراه خوبی برای مرغ و گوشت کبابی هستند. از آن ها لذت ببرید.
با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید

https://telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
‫سیب زمینی کبابی - روش کبابی کردن خوشمزه سیب زمینی | Grill Potatoes‬‎