سامانه 1888 در ناامن سازی فضا برای متخلفان موفق بوده است


مصطفی فیضی رییس سازمان بازرسی شهرداری تهران گفت: در حاشیه جلسه ارتباط مستقیم شهردار تهران با شهروندان از طریق سامانه 1888، ایشان از عملکرد یک دهه فعالیت سامانه 1888 اعلام رضایت کرد و این بدان معناست که این سامانه در نا امن سازی فضا برای متخلفان موفق بوده است.

به گزارش سرویس «شهری» ایسنا، فیضی از رسانه‌های مختلف درخواست کرد تا نسبت به 3000 تماس روزانه در سامانه 1888، بطور رندم پیام‌ها را انتخاب کرده و در جریان گردش پیام‌ها قرار گیرند تا خود، فرآیندهای کاری را در این سامانه از نزدیک لمس کنند که خوشبختانه رضایتمندی شهروندان از 1888 آمار نزدیک به 80 درصد را نشان می‌دهد.

وی افزود: از ابتدای راه اندازی سامانه 1888 (اردیبهشت 1385) تا 30 بهمن ماه 1394 تعداد 21 هزار و 607 فقره پیام در رابطه با گلایه‌مندی از عملکرد کارکنان و مدیران شهرداری در سامانه 1888 ثبت و ارجاع شده است. بررسی روند دریافت گلایه مندی شهروندان نشان می دهد آمار انتقادها روند کاهشی داشته است و از 4300 فقره در سال 85 به تدریج به کمتر از 800 فقره در سال جاری رسیده است. این موضوع در حالی است که در سال های اول میزان شناخت مردم بسیار کم بوده است ولی در حال حاضر علی رغم افزایش شناخت مردم از این سامانه، سهم این قبیل گلایه مندی ها بطور قابل توجهی کاهش پیدا کرده است.

کاهش مصادیق گلایه‌مندی از عملکرد کارکنان و مدیران شهرداری تهران

وی اد امه داد: برخورد نامناسب کارکنان و مدیران با 73 درصد کاهش، ایجاد نارضایتی ارباب رجوع بدلیل انجام ندادن یا تاخیر در امور محوله با کاهش 96درصد، رشوه با 79درصد کاهش و سوء استفاده از مقام و موقعیت اداری با 88 درصد کاهش در صدر مصادیق گلایه‌مندی از عملکرد کارکنان و مدیران بوده‌اند که بطور معنی داری کاهش یافته‌اند.

1888 یکی از مبادی استعلام نسبت به تغییر و یا ارتقاء شغلی کارکنان شهرداری تهران

فیضی اضافه کرد: بررسی سوابق کارکنان نسبت به وجود پیام‌های 1888 در پرونده عملکردی آنها یکی از موارد مهم و قابل توجه در تبدیل وضعیت شغلی و انتصابات افراد می باشد که استعلام از سامانه 1888 در این فرایند ملحوظ و حایز اهمیت است.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان بازرسی شهرداری تهران، شهروندان تهرانی بواسطه این سامانه و در قالب انتقاد، شکایت، پیشنهاد، تقدیر و تشکر می‌توانند در تصمیم گیریها، تعیین خط مشی‌ها، برنامه‌ریزیها و حل مشکلات و مسایل پیرامون جامعه محلی خود مشارکت فعالانه داشته باشند.

این سامانه مفتخر است طی نزدیک به 10 سال اخیر از طریق افزایش و ارتقاء ابزارهای ارتباطی همچون اینترنت، فکس، صندوق صوتی و ... در کنار تلفن 1888 فرصت دریافت بیش از 7 میلیون تماس از سوی شهروندان (به طور میانگین سالیانه بیش از 700 هزار تماس و روزانه بیش از3 هزار تماس) را فراهم آورد.

بدیهی است این آمار و ارقام به هیچ وجه نمی‌تواند موید از بین رفتن محض تخلفات کارکنان و مدیران در شهرداری تهران باشد اما می‌تواند گواه روشنی بر این مهم باشد که فضای کار برای متخلفان ناامن شده است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
تیزر تبلیغاتی سامانه نظارت همگانی (1888) سازمان بازرسی