آرزوهای قشنگ برای فوتبال ایران


سال 95 می تواند سال خوبی برای فوتبال ایران باشد.

به گزارش "ورزش سه"، در روزهای آتی دیدار تیم ملی با هند و عمان را پیش رو داریم. باتوجه به دیدگاه کی روش و هم چنین نفرات حاضر در اردوی تیم ملی پیروزی مقتدر ایران در هر دو بازی محتمل است و اینکه در نهایت ایران به عنوان صدرنشین گروه D به دور پایانی مرحله مقدماتی جام جهانی آتی صعود کند.

این بار خیلی دغدغه نیست و نیاز نیست کی روش به دنبال بازیکنان ایرانی الاصل در آنسوی مرزها بگردد. هم اکنون شاهد درخشش جوانان ایرانی در تیم های اروپایی هستیم. سردار آزمون و سعید عزت الهی در روستوف. میلاد محمدی در ترک گروژنی. علیرضا جهانبخش در آلکمار و... روندی که به نظر می رسد ادامه خواهد یافت.

با این تیم و این نفرات قطعا تاکتیک تیم ملی هم تغییر می کند و بازی های تهاجمی تری را از تیم ملی شاهد خواهیم بود. اگر چه کی روش گفته ایران باید بعد از تیم های کره جنوبی، ژاپن و استرالیا باید در کنار دیگر مدعیان به عنوان تیم چهارم به دنبال صعود به جام جهانی باشد اما در باطن کی روش همان مربی ای است که تیم ملی را در بازی با آرژانتین برای پیروزی ترغیب کرد.

سال 95 می تواند سال خوبی برای فوتبال ایران باشد چرا که در یکی دو ماه آتی رقابت در لیگ برتر هم داغ است. اگر چه استقلال صدرنشین است اما استقلال خوزستان امیدوار است این مقام را به چالش بکشد. پرسپولیس هم بعد از پوست اندازی به یک تیم خوب تبدیل شده و می خواهد با پیروزی در دربی جام را نشانه بگیرد. ذوب آهن هم امیدوارانه کار را دنبال می کند...

این ها بهانه خوبی برای دیدن هفته های داغ در لیگ برتر است و دور از ذهن نیست جنگ قهرمانی به هفته های آخر کشیده شود.

سال 95 می تواند سال خوبی برای فوتبال ایران باشد چرا که تیم ملی نوجوانان با حمید علیدوستی و تیم  ملی جوانان با امیر حسین پیروانی درگیر مسابقات قهرمانی جام ملت های آسیا می شوند و در صورت صعود به مرحله نیمه نهایی به جام جهانی صعود خواهند کرد.

آرزو می کنیم در لیگ برتر به جوانانی چون امید نورافکن، رضا شکاری و... بیشتر میدان داده شود و جوانگرایی که کی روش در تیم ملی باب کرده در تیم های لیگ برتری هم بدعت شود. البته بی انصافی است که اذعان کنیم در تیم های لیگ برتر اصلا به جوانان بهاء داده نمی شود چرا که هم اکنون مهدی ترابی، مهدی طارمی و... مهره ای شاخص کی روش، جوانان لیگ برتری هستند و باید اشاره کرد که جوانان امروز تیم ملی محصول نگاه مربیان داخلی و لیگ برتر است.

آروز می کنیم چالش های وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال یک بار برای همیشه حل شود و وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال دست در دست هم حامی فوتبال باشند. در این بین خیلی مهم نیست چه کسی رئیس فدراسیون فوتبال شود چون این روزها تصمیات خرد جمعی است که اجرایی می شود و از همه مهمتر سیستم است که عامل موفقیت در فوتبال می شود نه فرد.

آرزو می کنیم هر چه سریعتر کار بازسازی زمین های کمپ به پایان برسد و فدراسیون فوتبال در تدارک تاسیس یا تخصیص چند زمین تمرین دیگر برای تیم های ملی باشد چون ایران فقط یک تیم ملی ندارد. تیم ملی جوانان، نوجوانان، نونهالان هم در بخش آقایان و هم در بخش خانم ها. این تیم ها هم در فوتبال حق دارند و حق طبیعی اشان است در زمین های خوب تمرین کنند.

می شود آرزوهای قشنگ دیگری هم برای فوتبال داشت. اینکه هیچ فوتبالی ای فوتبالی دیگر را به پشت میله های زندان نکشد! حرمت ها فرهنگ شود. شور و شوق به استادیوم ها برگردد. در کنار هم باشیم نه رودرروی هم...


ویدیو مرتبط :
خاطره انگیز و قشنگ ترین بازی ایران و استرالیا فوتبال