سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



واكنش رئیس اجرایی دولت افغانستان به مخالفان پنج ساله بودن عمر دولت وحدت ملی


به گزارش ایرنا، اشاره «عبدالله عبدالله» در نشست روز دوشنبه شورای وزیران به منتقدانی است كه می گویند كار دولت وحدت ملی افغانستان، مطابق با توافق نامه سیاسی بعد از گذشت دو سال پایان می یابد.
«جان كری» وزیر امور خارجه امریكا در سفر یك روزه خود به كابل در پاسخ به پرسش یكی از خبرنگاران در باره سرنوشت دولت وحدت ملی افغانستان بعد از گذشت دو سال، مطابق با توافقنامه سیاسی، تصریح كرد كه دولت وحدت ملی بعد از دو سال نیز به كار خود ادامه خواهد داد.
وزیر امور خارجه امریكا افزود كه در توافق نامه سیاسی مهلت دو سال تنها برای تشكیل مجلس قانون اساسی برای تعدیل این قانون، انجام اصلاحات و سامان دادن به ساختارها قانونی از طریق انتخابات تعیین شده و این مدت برای پایان كار دولت وحدت ملی نیست و عمر این دولت پنج سال خواهد بود.
اظهارات جان كری موجی از مخالفت ها را در افغانستان به دنبال داشته و آن دسته از كسانی كه برداشت وزیر امور خارجه امریكا از توافق نامه سیاسی برای ادامه كار دولت وحدت ملی را نیز قبول دارند، می گویند كه سخنان كری نوعی دخالت در امور داخلی افغانستان است.
«فضل هادی مسلمیار» رئیس مجلس سنای افغانستان گفت كه اظهارات وزیر امور خارجه امریكا، دخالت آشكار در امور داخلی این كشور است و نهادهای قانونی و حقوقی افغانستان باید در باره آنچه كه در متن توافق نامه سیاسی تشكیل دولت وحدت ملی آمده است، اظهار نظر كنند.
«غلام ‌سرور عثمانی»، یك عضو مجلس نماینده‌گان افغانستان نیز می‌گوید: «به باور ما این سخنان جان‌كری مداخلۀ آشكار در كار حكومت افغانستان است و اگر حكومت بر مبنای قانون عمل كند، نیازی نیست كه یك سیاستمدار خارجی بخواهد به حكومت ما مشروعیت بدهد.»
عبدالله در نشست شورای وزیران گفت: «مواد توافق نامه سیاسی روشن است و بهتر بود برخی از رهبران محترم سیاسی این متن را دقیق‌تر مطالعه می‌كردند آن گاه با شنیدن سخنان آقای جان كری متعجب نمی‌شدند.»
اساق*1610**1565

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
دولت وحدت ملی فلسطینیان استعفاء کرد