علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



آخرین پیاده‌روی فضایی سال ۲۰۱۵ برای تعمیر و نگهداری ایستگاه فضایی


دانش > نجوم - ایسنا نوشت: در روزهای پایانی سال 2015، فضانوردان حاضر در ایستگاه فضایی بین‌المللی قرار است امروز (دوشنبه) یا فردا، آخرین پیاده‌روی فضایی را انجام دهند.

اسکات کلی، فرمانده ماموریت اکسپدیشن 46 ایستگاه فضایی و تیم کوپرا، مهندس پرواز ناسا قرار است خودروی ریلی ناقل ایستگاه را حرکت دهند تا پیش از ورود فضاپیمای باری روسیه در روز چهارشنبه (دوم دی) در جای خود محکم شود.

این ناقل سیار که برای قرار دادن بازوی رباتیک کانادارم 2 ایستگاه نیز استفاده شده بود، در روز 16 دسامبر (25 آذر) زمانی که کنترگرهای زمینی از مرکزفضایی جانسون ناسا قصد تغییر موقعیت آن را بطور خودکار داشتند، پس از طی کردن چهار اینچ از محل آغاز حرکتش از کار افتاد.

دلیل این توقف همچنان در دست بررسی است.

این صد و نود و یکمین پیاده‌روی فضایی برای تعمیر و نگهداری از ایستگاه فضایی بین‌المللی محسوب می‌شوند. این سومین تجربه اسکات کلی و دومین تجربه کوپرا که به تازگی وارد ایستگاه شده، محسوب می‌شود.

کلی که 9 ماه از ماموریت یکساله‌اش در فضا را می‌گذراند، مامور اول راهپیمایی فضایی خواهد بود که لباس فضایی آن دارای نوارهای قرمز است و کوپرا مامور دوم با لباس یکدست سفید خواهد بود.

فضاپیمای باری روسیه قرار است امروز (دوشنبه) از پایگاه فضایی بایکونور در قزاقستان به فضا پرتاب شود.

۵۴۵۴ 


ویدیو مرتبط :
پیاده روی فضانوردان ناسا برای تعمیر ایستگاه فضایی بین المللی