ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



بهترین خصلت سرالکس فرگوسن از زبان ونگر


به گزارش خبرگزاری تسنیم، آرسن ونگر، سرمربی تیم فوتبال آرسنال در گفت‌و‌گو با بخش ورزش و مد مجله اکیپ فرانسه، اعتراف کرد یکی از خصلت‌های سرالکس فرگوسن را بیش از دیگر خصوصیات اخلاقی سرمربی پیشین شیاطین سرخ دوست داشته است.

ونگر اظهار داشت: به نظر من در این سطح از فوتبال، فرگوسن یک الگو است. برای کار با تازه‌کارها، فرگوسن همیشه می‌دانست که چطور باید زبان آنها را بفهمد و شرایط‌شان را درک کند. او همیشه می‌دانست که چطور باید برای آنها در برنامه‌هایش جایی در نظر بگیرد. فرگوسن اهل در جا زدن نبود و این به نظرم بهترین خصلتش بود. او همیشه می‌دانست که چگونه باید خودش را به چالش بکشد اگرچه این کار را به صورت غریزی انجام می‌داد.

سرمربی آرسنال ادامه داد: فرگوسن اما غیر از فوتبال علایق دیگری هم داشت. او به اسب‌ها علاقه داشت. اخیراً با فرگوسن ملاقاتی داشتم و از او پرسیدم «الکس دلت برای مربیگری تنگ نشده است؟» و او هم گفت «خیر، به هیچ عنوان».

ونگر در پاسخ به این سؤال که آیا به بازنشستگی فکر می‌کند و اینکه آیا در خارج از مستطیل سبز نیز به حرفه دیگه علاقه دارد، تأکید کرد: نه. حتی فکر کردن به بازنشستگی مرا مضطرب می‌کند. من فرگوسن نیستم. جایگزینی برای حرفه کنونی‌ام ندارم و علاقه‌ای هم ندارم که چیزی برای آن پیدا کنم، البته دوست دارم که درباره تجربیاتم یک کتاب بنویسم. زمانی که بازیکنان پیشکسوت، کسانی که به دیدن من می‌آیند و دیگر از زندگی‌شان کاملاً راضی نیستند را می‌بینم، عذاب می‌کشم.

ونگر ادامه داد: اینکه تو را به عنوان آقای ایکس، بازیکن پیشین آرسنال یاد کنند نه کسی که الان هستی، واقعاً دردناک است. زندگی کردن با عناوینی که زمانی در گذشته داشته‌ای هم یک شیوه از عذاب کشیدن است. امیدوارم که در زندگی بعد از بازنشستگی‌ام، سمت یا پستی داشته باشم تا از من به عنوان سرمربی پیشین آرسنال یاد نشود. دوست دارم مربی پسر بچه‌ها شوم، دوست دارم مفید باشم.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
مصاحبه کامل سرالکس فرگوسن با شبکه بی تی اسپرت (بخش دوم)