سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



عکس‌های دیده نشده از "احمد چلبی" در کنار امام موسی صدر


عکس‌های دیده نشده از "احمد چلبی" در کنار امام موسی صدر

تسنیم/ برخی منابع عراقی عکس‌هایی را از احمد چلبی رئیس فقید حزب کنگره ملی عراق منتشر کرده‌ اند که تا کنون این عکس‌ها از این چهره اقتصادی و سیاسی مشهور که هفته گذشته از دنیا رفت، دیده نشده بود.

دو تصویر از احمد چلبی رئیس فقید حزب کنگره ملی عراق منتشر شده است که وی را در حال دیدار با امام موسی صدر نشان می‌دهد.

چلبی در این دیدار که در ایام جوانی‌اش انجام شده بود، در حال شنیدن سخنان امام موسی صدر رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان که بیش از سه دهه است که در لیبی در دوران دیکتاتوری معمر قذافی ناپدید شد و همچنان سرنوشت این رهبر مقاوم لبنانی و از همرزمان شهید مصطفی چمران نامعلوم است.

احمد چلبی صبح روز سه‌شنبه سوم نوامبر برابر با دوازدهم آبان در سن 70 سالگی درگذشت. این در حالی است که عبدالامیر العبودی مشاور رسانه‌ای وی در واکنش به شایعات منتشر شده درباره علت درگذشت چلبی و درخواست خانواده وی برای کالبدشکافی جسدش، تأکید کرده بود که مرگ چلبی کاملاً طبیعی بوده و وی بر اثر سکته مغزی از دنیا رفته است.

وی گفته بود: حزب کنگره ملی عراق تاکنون هیچ نامی را برای جانشینی چلبی در ریاست این حزب نامزد نکرده است.

این در حالی است که 13 آبان، مراسم تشییع جنازه احمد چلبی از ساختمان پارلمان با حضور فؤاد معصوم رئیس جمهور، حیدرالعبادی نخست وزیر و مقامات ارشد دولت عراق و میهمانان خارجی برگزار شد. مراسم تدفین چلبی سرانجام روز جمعه پانزدهم آبان در آستان مقدس کاظمیه در کاظمین برگزار شد.


ویدیو مرتبط :
شعرخوانی احمد شهریار در یادوارۀ شعر امام موسی صدر