ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



مايلي‌کهن: کفاشيان گفت دل خوشي از کي‌روش ندارد/ او حق ندارد به ايراني‌ها توهين کند


  X  

تاریخ خبر : جمعه 1394.08.15 - 07:58

مايلي‌کهن: کفاشيان گفت دل خوشي از کي‌روش ندارد/ او حق ندارد به ايراني‌ها توهين کند

تسنيم/ مدير فني تيم فوتبال اميد با بيان اينکه کي‌روش حق توهين کردن به ايراني‌ها را ندارد، گفت: مربي دروازه‌بان‌هاي تيم ملي اصلاً تخصصي در تمرينات دروازه‌باني ندارد.
محمد مايلي‌کهن که همراه با علي کفاشيان در شبکه خبر حاضر شده بود با اشاره به جنجال‌هاي اخير کارلوس کي‌روش که با عليرضا اسدي درگيري پيدا کرده است، گفت: بايد ديد اين صحبت‌ها از چه ناحيه‌اي مطرح مي‌شود. اسدي تازه به فدراسيون فوتبال آمده است اما کي‌روش در مورد تاج هم صحبت کرده بود. درباره برنامه ليگ مي‌گفت، آن را راننده سازمان ليگ نوشته است. عليه نمازي صحبت کرد و بعد از رفتن او گفت که کار او را عباس آقا هم مي‌تواند انجام دهد. کي‌روش حتي درباره سيموئز که هموطنش است، حرف‌هاي خوبي نزده بود و با خسرو والي‌زاده، عباس ترابيان، هوشنگ مقدس و خيلي‌هاي ديگر مشکل داشت.
وي با بيان اينکه وقتي تيم ملي در دوره قبلي مقدماتي جام جهاني به مشکل خورد به تمرين اين تيم رفت تا به آنها روحيه بدهد، افزود: کي‌روش که تازه به تيم ملي آمده بود، دو بار با من تماس گرفت و من به او گفتم هر کاري از دستم بيايد در خدمتم. من به محل تمرين تيم ملي رفتم چون تيم ملي کشورم است اما رفتار او با همکارانش، رسانه‌ها و ... نامناسب است و تعاملي با مربيان ليگ برتر هم ندارد. يک بار هم که در فرودگاه به خبرنگار گفته بود که از هاليدي آمده‌ام و صحبتي ندارم.
سرمربي پيشين تيم ملي فوتبال کشورمان گفت: آيا در زمان کي‌روش تيم ملي متحول شده است؟ به لژيونرها ‌ما اضافه شده يا اينکه همه چيز برعکس شده است؟ تا به حال هيچکس به اندازه او سرمربي تيم ملي نبوده و در تيم ملي فرصت نداشته است، اما چطور بعد از 4 سال و وقتي که امکانات را ديده و از همه چيز باخبر است، دوباره اصرار کرد که قراردادش را تمديد شود؟
مايلي‌کهن با بيان اينکه در تمام دنيا شرايط و چارچوب‌هاي خاصي وجود دارد به بحث قرارداد محمد خاکپور با فدراسيون فوتبال اشاره کرد و گفت: متاسفانه فدراسيون فوتبال قراردادهايي را جلوي مربيان ايراني مي‌گذارد که دست قرارداد ترکمنچاي را از پشت بسته است.
وي با بيان اينکه کفاشيان مي‌گويد افکار عمومي کي‌روش را خواسته بحث حضور رحمتي در تيم ملي را مطرح کرد و افزود: اگر بحث افکار عمومي است، پس بهتر است يک نظرسنجي هم در مورد مهدي رحمتي بگذارند ببينيم افکار عمومي او را مي‌خواهد يا نه. بايد بپذيريم اکنون افکار عمومي را مي‌سازند؛ به عنوان مثال اگر اکنون شب است به ما وانمود مي‌کنند که روز است و ما هم باور مي‌کنيم. شکي نيست که کي‌روش بايد زير نظر اسدي باشد چون سرمربي بايد زير نظر دبيرکل است که بالاترين مقام اجرايي محسوب مي‌شود، اما اينطور نيست.
مديرفني تيم فوتبال اميد تاکيد کرد: کي‌روش حتي به وزير ورزش هم اهانت مي‌کند. هرجا که به نفعش بوده از وزير استفاده مي‌کند و اگر جايي به نفعش نباشد به او اهانت مي‌کند. کي‌روش که مي‌گويد امکانات کم است، آيا زمان من اين امکانات بود؟ آن موقع در تيم ملي 10 نفر در يک اتاق مي‌خوابيدند، اما اکنون تيم ملي به هتل آزادي مي‌رود که بهترين هتل ايران است. چرا قرارداد تمام اردوهاي تيم ملي را افراد ذي‌ربط کي‌روش امضا مي‌کنند و چرا تيم ملي هر دفعه براي برگزاري اردوي به آفريقاي جنوبي مي‌رود؟
مايلي‌کهن که از کفاشيان درباره سرپرست تيم ملي پرسيد و با اين جمله مواجه شد که سرپرست اين تيم افشين پيرواني است، اظهار داشت: پيرواني مدير ورزشي تيم ملي است و سرپرست خود کي‌روش است. او خودش هم مربي است و هم سرپرست و به همه هم اهانت مي‌کند. حتي نبي هم سرپرست تيم ملي نبود و فقط در مسابقات حاضر مي‌شد. اگر من اين حرف‌ها را مي‌زنم، مگر مربيگري تيم ملي را مي‌خواهم؟ من سرمربي تيم ملي، جوانان، اميد، تيم ملي داخل سالن و... بوده‌ام و همه را تجربه کرده‌ام.
وي در واکنش به اين مسئله که کفاشيان اعلام کرد تيم ملي با کي‌روش در رتبه اول آسيا قرار گرفته است، گفت: اول آسيا بودن در رنکينگ معيار نيست، معيار جام ملت‌هاي آسياست که ببينيد ما چندم شديم. با اين هزينه در جام جهاني چندم شديم. مربي دروازه‌بان‌هاي تيم ملي اصلاً تخصصي در تمرينات دروازه‌باني ندارد اما به راحتي به او اجازه کار مي‌دهند. از مربي دروازه‌بان‌هاي کرانچار در قطر مدرک مرتبط با مربيگري دروازه‌باني خواسته بودند که اين مدرک را نداشت و به او اجازه کار ندادند.
مديرفني تيم اميد در واکنش به صحبت‌هاي کفاشيان که اعلام کرد کي‌روش از همه ما ايراني‌تر است، گفت: او حق ندارد به ما ايراني‌ها توهين کند. اين را هم قبول ندارم که او ايراني است. کي‌روش هميشه فرار روبه جلو مي‌کند. آن هم با اين رقم قراردادهايي که مي‌گيرد.
مايلي‌کهن با اشاره به اينکه فدراسيون فوتبال قرار بود بعد از ارزيابي کار کي‌روش در جام ملت‌ها به ادامه همکاري با او راي بدهد، تصريح کرد: اکنون مي‌بينيم که از صفر تا 100 کارهاي فدراسيون و تيم ملي دست کي‌روش است و ببينيد با چه تمسخري درباره اسدي صحبت مي‌کند. آيا يک نمونه سراغ داريد که اسدي با تمسخر درباره کي‌روش صحبت کرده باشد؟ چرا امارات پس از 6 ماه کي‌روش را بيرون کرد و اکنون از مهدي علي استفاده مي‌کند؟ يا آمريکايي‌ها چرا او را کنار گذاشتند؟ رئال‌مادريدي که هميشه يا اول است يا دوم، چطور با بهترين تيم تاريخ خود و با آن همه ستاره نتوانست با کي‌روش نتيجه بگيرد؟ مگر او دستيار اول فرگوسن نبود، پس چرا بعد از کسي از اين باشگاه دنبال اين مربي نيامد؟ چه کسي بهتر از او؟
وي با بيان اينکه کي‌روش به تازگي از سوي فدراسيون فوتبال تذکر گرفته که بدون اجازه مصاحبه نکند، اما به محض تمام شدن جلسه مصاحبه کرده و درباره اسدي با تمسخر صحبت مي‌کندٰ يادآور شد: او درباره اميد نمازي هم که يک ايراني بود بد صحبت و به او توهين کرده بود.
سرمربي پيشين تيم ملي که با اين جمله کفاشيان مبني بر اينکه "ما از عملکرد کي‌روش راضي هستيم چون تيم را به جام جهاني برده است". مواجه شده بود در اين خصوص عنوان کرد: ما اگر در جام جهاني بين چهار تيم پنجم هم مي‌شديم شما راضي بوديد، چون تخصص‌تان چيز ديگري است، اما ارزيابي واقعي را فيفا کرد که گفت ايران در جام جهاني سي‌ويکم شد.
پس از اين صحبت‌هاي مايلي‌کهن کارلوس کي‌روش پيغام داد که قصد داشته به صورت تلفني درباره اين مسائل صحبت کند که به احترام رئيس فدراسيون فوتبال اين کار را انجام نداده است. مايلي‌کهن در واکنش به اين مسئله گفت: اين هم يک نوع پلتيک است که بگويد زير نظر رئيس فدراسيون هستم. البته من مقابل کفاشيان هم که هستم، انگار مقابل کي‌روش نشسته‌ام!
مدير تيم فوتبال اميد که به عدم موفقيت کارلوس کي‌روش در تيم ملي فوتبال ايران اشاره داشت، يادآور شد: چند بار با کفاشيان جلسه داشتم و او به من گفته بود که دل خوشي از کي‌روش ندارد.
مايلي‌کهن گفت:‌ انواع و اقسام برنامه‌ها و حتي برنامه شب عيد نوروز هم به کي‌روش اختصاص دارد.
وي با بيان اينکه دو فنر در قلب خود دارد، تاکيد کرد: اگر حرص مي‌خورم و اگر سکته کرده‌ام، به دنبال منافع شخصي نبودم وگرنه زبانم را مي‌بستم و اکنون به 100 ميليارد، پول خرد مي‌گفتم. ما ثروتمند نيستيم، بلکه سوپر ثروتمند هستيم و منابع خدادادي زيادي داريم، اما خودمان نمي‌خواهيم از آنها استفاده کنيم. کنار اين همه سرمايه جوان‌هاي بي‌نظيري هستند.
مديرفني تيم اميد با اشاره به اين مسئله که کفاشيان اعلام کرد کي‌روش حتي در تعطيلات هم بازي‌هاي ليگ را مي‌بيند و آناليز مي‌کند، اظهار داشت: شما مي‌گوييد کي‌روش از جزيره‌اش ليگ را زير نظر دارد، پس ما چه بوديم که در سرماي زمستان، 130 بازيکن را زيرنظر داشتيم و با تک تک مربيان در تماس بوديم؟ حتماً وينگادا را به ياد داريد، وينگادا يعني کي‌روش و افتضاح فني و اخلاقي او را در بازي‌هاي آسيايي اينچئون به ياد داريد.
مايلي‌کهن در واکنش به اين مسئله که کفاشيان اعلام کرد به اعصاب خود مسلط باشيد و حد و حدود خود را نمي‌دانيد، گفت: من به اعصابم تسلط دارم و حد و حدود خودم را هم مي‌دانم. زماني که مسئوليت داشتم و سرمربي تيم ملي بودم، حدودم را مي‌دانستم، اما حالا کي‌روش به مقام بالاتر از خودش که اسدي باشد توهين مي‌کند. حتي به وزير ورزش هم توهين کرده است.
وي در واکنش به اين مسئله که کفاشيان اعلام کرد شما حدود خود را نمي‌دانيد که اينگونه صحبت مي‌کنيد، اظهار داشت: من الان هم مقابل کي‌روش نشسته‌ام!
سرمربي پيشين تيم ملي درباره اين صحبت کفاشيان هم که اعلام کرد با راي اعضاي مجمع فدراسيون فوتبال رئيس فدراسيون شد، گفت: حتماً من حبس بودم؟ شما را علي‌آبادي به فوتبال آورد و خودتان هم بارها اين را گفتيد.
مايلي‌کهن با بيان اينکه چرا مي‌گوييد کي‌روش را مردم مي‌خواهند و اين حرف درستي نيست، تاکيد کرد: مگر سرمربي تيم ملي را نظرسنجي مشخص مي‌کند؟ پس برنامه‌هاي اقتصادي و نظامي را هم نظرسنجي بگذارند تا مشخص شود! مگر يواخيم لو را مردم آلمان با نظرسنجي انتخاب کردند؟ کي‌روش براي حضور در تيم ملي معيار فني ندارد و ما قبل از او هم به جام جهاني رفته بوديم. قرار هم نيست در جام جهاني بين چهار تيم گروه، پنجم شويم.
وي در واکنش به اين صحبت کفاشيان که اعلام کرد قرار است تيم ملي در دوره بعدي جام جهاني از گروهش صعود کند، گفت: آيا شما و کي‌روش تضمين مي‌کنيد که دوباره به جام جهاني برويم؟
سرمربي پيشين تيم ملي يادآور شد: تيم ملي در زمان من 6 گل به کره‌جنوبي زد اما 50 دلار به خداداد عزيزي که خيلي خوب بازي کرده بود پاداش رسيد، در حالي که الان تيم ملي مساوي مي‌کند 400، 500 دلار پاداش مي‌دهند. آيا کي‌روش از گذشته چيزي طلبکار است؟ ما هنوز با کادرفني تيم نوجوانان، جوانان و اميد خود قرارداد نبستيم.

نظر شما


ویدیو مرتبط :
مصاحبه جالب مایلی کهن درباره کی روش