کم آبی تولیدکنندگان ماهی زرندیه را ضربه فنی کرد


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرندیه گفت: کاهش منابع آبی در این شهرستان میزان تولید گوشت ماهی را به طور چشمگیری کاهش داد.

احمد قره‌بیگلو در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی- افزود: تاثیر کم‌آبی بر تولید گوشت ماهی به قدری بالا بوده است که از سالی 40 تن در گذشته، در 9 ماهه سال جاری به پنج تن رسیده است.

وی با اشاره به کاهش 35 درصدی تولید گوشت ماهی در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل اظهار کرد: کمبود منابع آبی موجب کاهش انگیزه علاقمندان به آبزی‌پروری شده است. این کاهش منابع آبی نتیجه کاهش بارندگی سال‌های اخیر بوده و ذخایر آب کشاورزی استخرهای پرورش ماهی را با مشکل مواجه کرده است.

وی بهترین وضعیت رهاسازی بچه ماهی کپور را 80 هزار قطعه در بیش از 10 واحد آبزی‌پروری در گذشته اعلام کرد که در سال جاری کاهش چشمگیری داشته است.

این مقام مسئول در جهاد کشاورزی زرندیه برخورداری از تنوع اقلیمی را دلیل استعداد بالا برای پرورش آبزیان و تولید گوشت سفید دانست و ابراز امیدواری کرد که با تقویت چهار واحد پرورش ماهی سردابی ظرفیت تولید به شرایط گذشته برگردد.

وی نوسانات اقتصادی و افزایش قیمت نهاده‌ها را از دیگر دلایل کاهش میزان تولید گوشت ماهی بیان کرد و افزود: مشکلات اقتصادی نیز عاملی برای کاهش توان آبزی‌پروری در این شهرستان است، به طوری که منجر به رهاسازی محدود ماهی شده است.

وی ارائه تسهیلات ارزان قیمت به علاقمندان آبزی‌پروری را عاملی برای تثبیت قیمت نهاده‌ها دانست تا با برخورداری از سرمایه در گردش مناسب به دنبال تولید بیشتر باشند.

قره‌بیگلو از کاهش سهم این شهرستان در تولید گوشت ماهی استان با ادامه این روند خبر داد و خاطرنشان‌کرد: گوشت سفید، قرمز، تخم‌مرغ، عسل و ماهی محصولات دامی تولید شده در این شهرستان در سال جاری به شمار می‌روند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
ضربه فنی ماهیگیران و کله معلق شدن قایقشان با حمله ماهی