سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اختلاف دموکرات‌ها و جمهوریخواهان در مورد رژیم صهیونیستی کجاست؟


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از واشنگتن پست، روابط میان بنیامین نتانیاهو و باراک اوباما به شکل بی‌سابقه‌ای دچار تنش شده و علت اصلی این امر نیز توافق هسته‌ای ایران و سنگ‌اندازی مقامات صهیونیست در دستیابی به راه‌حل سازش با فلسطینیان بوده است. با اینحال برخی معتقدند که سفر اخیر نتانیاهو به آمریکا و دیدار با اوباما با هدف کاهش اختلافات و تلاش برای بازگشت به مسیر قبلی روابط طرفین صورت گرفته است.

هرچند روابط میان سیاستمداران دو طرف دستخوش تغییرات زیادی بوده است اما آیا افکار عمومی آمریکا نیز همراستا با این تغییر سیاستها نظر خود درباره رژیم صهیونیستی را تغییر داده‌اند؟ نظرسنجی شورای امور جهانی شیکاگو حاکی از آن است که 59 درصد از آمریکایی‌ها نظر مثبتی درباره رژیم صهیونیستی دارند. در این بین حامیان حزب جمهوریخواه به مراتب بیش از دموکراتها از اسرائیل حمایت می‌کنند.

از سوی دیگر 53 درصد از آمریکایی‌ها از گزینه نظامی آمریکا با هدف دفاع از اسرائیل موافقند. در این بین نیز جمهوریخواهان بیش از دموکراتها حامی استفاده از نیروی نظامی آمریکا برای دفاع از اسرائیل هستند.

موضوع دیگر نگرش متفاوت جمهوریخواهان و دموکراتها درباره تشکیل دولت فلسطین است. طبق نتایج نظرسنجی موسسه پیو 73 درصد از جمهوریخواهان با  اسرائیل احساس همدردی می‌کنند اما این رقم برای دموکراتها حدود 44 درصد است.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
اختلاف در رژیم صهیونیستی