فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



نمایشگاه کتاب و آینده پیش رو


علی اکبر تورانیان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: همه ما دوست داشتیم روزی صاحب یک نمایشگاه دائمی کتاب شویم و یا اینکه نمایشگاه بین المللی کتابی داشته باشیم که ویژگی های لازم برای برگزاری نمایشگاه کتاب را داشته باشد.
وی افزود: امسال پروژه نمایشگاه در یک وسعت خوبی ایجاد و افتتاح شد و هیچ بحثی در این زمینه وجود ندارد ، ولی به شرطی که این مجموعه کامل باشد. یعنی در واقع در خود پروژه شهر آفتاب باید 15 سالن ساخته می شد که از 15 سالن پیش بینی شده برای این مجموعه نمایشگاهی از سه سالن که به سالن سه قلو معروف شده برای برگزاری نمایشگاه کتاب استفاده شد.
وی گفت : اگر این سالن ها ساخته شود می توان آن توقعی که از نمایشگاه کتاب تهران داشت را بدست آورد وگرنه در زیر چادر بودن بخش های مهمی از ناشران در واقع جوابگوی کار نیست ، یعنی منهای بخش عمومی که در سالن سه قلو استقرار پیدا کرد ، بقیه بخش ها مثل بخش های دانشگاهی ، عمومی ، کودک و نوجوان و بین الملل همه در زیر چادر بودند.
تورانیان خاطرنشان کرد : با توجه به وضعیت منطقه که به ویژه در بعد از ظهرها همیشه با وزش باد و طوفان شدید روبرو بودیم و در واقع این قابل دفاع نیست که یک چنین شرایطی باشد.

** مشکلات نمایشگاه باید برطرف شود تا بتوان از آن دفاع کرد
وی ادامه داد: اگر سالن های دیگر نمایشگاه هم ساخته شود می توانیم از این نمایشگاه دفاع کنیم و بخشی از زیرساخت های دیگرش مثل سرویس های بهداشتی اش که در کانتینرها بود و شرایط مطلوبی نداشت و مشکلات دیگری مثل برق و آب آشامیدنی که در واقع هنوز در آنجا آب وجود ندارد و شرایط سختی به این شکل را دارد.
وی تاکید کرد: نیاز است که این مشکلات برطرف شود ، مترو باید خط دیگری هم داشته باشد تا بتواند جوابگوی انتقال جمعیت زیاد بازدید کنندگان باشد و اگر این اتفاق بیفتد در واقع می شود از این نمایشگاه دفاع کرد.
تورانیان گفت: با توجه به زمان برگزاری نمایشگاه که در اردیبهشت است و گرم بودن هوا در منطقه ، در چادرها با مشکلات زیادی مثل گرما روبرو بودیم ، وقتی که باد و طوفان می شد به چادرها سرایت می کرد و در این شرایط ناشران در واقع شرایط مناسبی ندارند ، مگر اینکه ساخت و سازها ادامه یابد و نمایشگاه به شکل مطلوبی درآید.

** 80 درصد کارشناسان اطلاع رسان لیسانس تا دانشجوی دکترا بودند
به گفته وی یکی از ویژگی های برجسته نمایشگاه کتاب امسال در واقع تغییر و تحولی بود که در بحث اطلاع رسانی پیش آمد و آن انتخاب نیروهایی بسیار خوب بود که در واقع توانستند با موقعیتی که داشتند اطلاعات خوبی را به مردم بدهند ، با مردم همراه بودند.
وی افزود: کارشناسان اطلاع رسان امسال عمدتا بیش از 80 درصدشان در مقاطع علمی ، کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دانشجوی دکترا بودند ، جمع کل نیروهای اطلاع رسانی 148 نفر بودند که 135 نفر کارشناس اطلاع رسانی بودند و بقیه هم در ستاد اطلاع رسانی فعالیت می کردند ،این افراد توانستند با توجه به کمبودهایی که وجود داشت،(نداشتن اطلاعاتی که نیاز داشتیم ، اما خانه کتاب به ما نداد) ، توانستند این خلاء را پر و برطرف کنند.
مدیر کمیته اطلاع رسانی بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران یاد آور شد: همکاران اطلاع رسان ما از روز سوم به بعد را توانستند مدیریت کنند و با جدیتی که داشتند خلاء زیادی از این کمبود اطلاعات را پر کنند.
تورانیان گفت : با توجه به اینکه خانه کتاب با ما همکاری نکرد ، کمیته اطلاع رسانی خود نرم افزاری به نام ' پینش ' تولید کرد ؛ این نرم افزار جدید توانست اطلاعات زیادی برای ناشران بوجود آورد تا به مردم بدهند و خلاء همکاری نکردن خانه کتاب که اطلاعات شان را به ما ندادند را جبران کرد.
وی با بیان اینکه این شکل اطلاع رسانی ، تلاشی که کردند و زحمات طاقت فرسایی که اینها کشیدند در واقع یکی از بحث های اطلاع رسانی بود گفت: تمام خانم هایی که برای اطلاع رسانی انتخاب شدند ، خانم هایی بودند که با پوشش حجاب برتر و با شرایط ویژه و حرکت جهادی توانستند حرکت زیبایی را در نمایشگاه ایجاد کنند.
مدیر کمیته اطلاع رسانی نمایشگاه کتاب تهران افزود: بسیاری از مسوولانی که از نمایشگاه بازدید کردند آنها را مورد تفقد و تشویق قرار دادند. این یک حرکت جدیدی بود که امسال در نمایشگاه کتاب اتفاق افتاد. و یکی از نکات بارز نمایشگاه همین بحث اطلاع رسانی می تواند باشد.
وی افزود: با توجه به اینکه مسوولیت کمیته اطلاع رسانی بر عهده ما بود از اینکه در طول مدت برگزاری نمایشگاه توانستیم به مردم خدمت کنیم و با همه وجودمان برای مردم کاری انجام بدهیم این سبب دلگرمی ما می شود.
تورانیان گفت: شاید بتوانم بگویم که شیرین است ، بخاطر اینکه توانسته ایم بسیاری از کارهای مردم را راه بیندازیم و نیازهای شان را برطرف کنیم ، توانستیم آنها را خوب راهنمایی کنیم و رضایت آنها را به دست بیاوریم.
بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران که از 15 اردیبهشت ماه در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب افتتاح شده بود شنبه شب 25 اردیبهشت ماه و بعد از برگزاری مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد.
فراهنگ**1540**1569

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
خبر رو نمایی از اولین کتاب هنر سوخت چرم و نمایشگاه