سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



سردار کارگر: دفاع مقدس متعلق به جناح خاصی نیست


سردار کارگر: دفاع مقدس متعلق به جناح خاصی نیستباشگاه خبرنگاران/ رئیس سازمان نشر آثار و حفظ ارزش‌های دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس متعلق به جناح خاصی نیست.

سردار بهمن کارگر؛ رئیس سازمان نشر آثار و حفظ ارزش‌های دفاع مقدس، دبیر ستاد مرکزی راهیان نور در همایش هنر انقلابی در آئینه راویان نور که در سالن بصیرت مجتمع 13 آبان (لانه جاسوسی) برگزار شد، اظهار داشت: این یک توفیق الهی است که ما بتوانیم آن انفجار نور که همان انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس است را در قالب راهیان نور نشان دهیم.

رئیس سازمان نشر آثار و حفظ ارزش‌های دفاع مقدس ادامه داد: جشنواره سرزمین نور به ابعاد کیفی و لایه‌های پنهان راهیان نور پاسخ می‌دهد. زمانی که ما می‌گوییم دفاع مقدس، باید بتوانیم ابعاد مختلف آنرا در این جشنواره نمایان کنیم. دفاع مقدس هنر امام راحل بود و ایشان خود این نام را بر آن نهادند.

دفاع مقدس نشان دهنده عظمت ملت ایران بود و جشنواره سرزمین نور هم باید نشان دهنده عظمت خدا در دفاع مقدس باشد. دفاع مقدس ما با ایمان به خدا، توکل به ائمه، پیروی از ولی‌فقیه زمان که همان حضرت امام بودند، توانست به دفاع مقدس تبدیل شود.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور در ادامه افزود: در دفاع مقدس ما، محبت میان رزمندگان باهم و با فرماندهان وجود داشت، در دفاع مقدس همه ‌چیز داوطلبانه بود که ما باید بتوانیم این مسئله را در راهیان نور نشان دهیم. دفاع مقدس نشان دهنده اسلام‌خواهی و شکوه و عظمت ملت ایران بود و در واقع این مردم بودند که با هر زبان و گویشی و حتی با ادیان مختلف به دفاع از کیان ایران اسلامی پرداختند و پیروز جنگ تحمیلی شدند که باید این موضوع در راهیان نور متجلی شود. راهیان نور نه تنها متعلق به ملت ایران بلکه متعلق به تمام مستضعفین دنیاست.

سردار کارگر درباره اعزام سال گذشته در مراسم راهیان نور، اظهار داشت: ما سال گذشته بیش از 5 میلیون نفر را برای زیارت مناطق دفاع مقدس اعزام کردیم که بیش از 80 درصد آن جوانان بین 15 تا 30 سال بودند. این میزان جمعیت که بیش از 4.5 میلیون نفر است، دوران دفاع مقدس را ندیده که این مسئله می‌تواند پاسخ خوبی برای کسانی که می‌گویند جوانان این مملکت از انقلاب روی گردانده‌اند. ما در برنامه ششم توسعه چشم‌انداز اعزام 10 میلیون نفری را داریم. امروز برای برگزاری مراسم راهیان نور 55 یادمان از آن دوران در 7 استان مرزی کشور آمادگی پذیرایی از مردم را دارند.

رئیس سازمان نشر آثار و حفظ ارزش‌های دفاع مقدس ادامه داد: در حال حاضر یکی از مشکلات اساسی ما این است که نمی‌توانیم با هنر داشته‌های خود را تبدیل به روایت تصویری کنیم، در حالیکه کشورهای دیگر که این داشته‌ها را ندارند، سعی می‌کنند برای خود خلق حماسه کنند که این همان سخن مقام معظم رهبری است که فرمودند کشورهای دنیا با هنر خلق حماسه می‌کنند.

وی ادامه داد: درست است که راهیان نور توسط نیروهای نظامی اداره می‌شود، ولی تا زمانی که در میان مردم نهادینه نشود، اثرات دفاع مقدس متجلی نخواهد شد، مانند همان مسئله فتنه 88 که یک کودتای آمریکایی_ صهیونیستی بود و مردم با حضور خود آن مسئله را ختم کردند، پس باید به مردم اعتماد کرد.

سردار کارگر ادامه داد: ما باید در درجه اول با هنرمندان همزبان شویم و بعد با آنها همدل گردیم و در مقابل آنها تحمل داشته باشیم تا بتوان مسئله راهیان نور را به درستی نشان داد. دفاع مقدس برای هیچ جناحی نیست و برای همه اقشار مردم است، درست است همه نیروهای مسلح در دوران دفاع مقدس نقش داشتند، ولی برای نشان دادن آن نیاز است که همه هنرمندان نیز وارد عرصه شوند. همه دفاع مقدس مختص فقط شهرها و امیران و سرداران نیست، بلکه زمانی که به روستاها می‌رویم و شهدای آنها را می‌بینیم تازه متوجه می‌شویم که امام راحل چه حرکت عظیمی را انجام داد.

سردار کارگر در بخش پایانی سخنانش اظهار داشت: ما هنوز تاریخ دفاع مقدس و دایرة المعارف آن را نداریم ولی تصمیم گرفته‌ایم که در برنامه ششم توسعه دایرةالمعارف دفاع مقدس را بنویسیم و در برنامه هفتم نیز تاریخ دوران دفاع مقدس را تنظیم نماییم.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید

منبع: باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
قالیباف سردار دفاع مقدس