فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



سال 93 سال پرجایزه سینمای ایران بود


به گزارش خبرگزاری تسنیم، آیین اختتامیه سی و دومین جشنواره فیلم کوتاه تهران شب گذشته در تالار اندیشه حوزه هنری پایان یافت.

در ابتدای مراسم فرید فرخنده کیش دبیر سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران ضمن خوش آمد گویی به حاضران در جمع گفت: این دوره از جشنواره فیلم کوتاه، مملو از امید به آینده برای سینمای ایران بود. جشنواراه ای که از فیلمساز 12 ساله المپیاد فیلمسازی در آن بود تا فیلمسازان جوان فیلم کوتاه. به دنبال اصلاح ساختار جشنواره ها هستیم تا به استاندارد جهانی نزدیک شود و امیدواریم جشنواره فیلم کوتاه در کمترین زمان جزو 10 جشنواره برتر فیلم کوتاه در جهان شود.

وی ادامه داد:  ١٧ ١ اثر به بخش ملی راه یافتند که از این میان ١٣٥ اثر کوتاه پذیرفته شد. ٥٥ فیلم داستانی، ٢٤ فیلم مستند، ٤ فیلم پویانمایی و ١٦ اثر تجربی بودند. ٣٦ ١ فیلم از ١ ٨ کشور جهان داوطلب شرکت در جشنواره بودند که نهایتا ١ ٣ فیلم انتخاب شد. در این میان بیشترین تعداد فیلم ها از کشور آلمان بودند.

وی در پایان صحبت های خود ادامه داد: ما بدنبال اصلاح ساختار جشنواره هستیم و امید است در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام سال همدلی نامگذاری شده این اصلاح با همراهی و همدلی فیلمسازان جهان انجام شود.

در ادامه این مراسم تقدیر از کاوه بهرامی مقدم و رهبر قنبری دو فیلمساز پیشکسوت و فعال در عرصه فیلم کوتاه انجام شد.

کاوه بهرامی مقدم در صحبت های خود ضمن تشکر از انجمن سینمای جوان گفت: می خواهم از فرصت پیش آمده استفاده کنم و از فیلمسازی سخن بگویم که 14 سال پیش با اولین فیلم خود بیشترین جایزه ملی و بین المللی را بدست آورد اما از آن زمان تا امروز به دلیل مشکلات مالی و نبود بودجه نتوانستیم دومین فیلم مستند خود را کارگردانی کند. من امیدوارم در آینده ای نزدیک سودابه باباگپ کارگردان فیلم «کشتی نوح» بتواند این فیلم را جلوی دوربین ببرد.

رهبر قنبری دیگر فیلمسازی بود که در این دوره از جشنواره مورد تقدیر قرار گرفت. این فیلمساز در صحبت های خود عنوان کرد: فرهنگ سرزمین من عناصر ویژه ای در خود دارد که باید قدر این عناصر را دانست.

قنبری یادآورشد: کاش مدیران سینمایی مانند کی روش بودند که از سراسر دنیا فوتبالیست های ایرانی را جمع می کرد تا در سرزمین خودشان توپ بزنند اما برخی از کارگردان سینمای ایران با پول ملت  می روند از  سینمای آن سوی آبی می‌آورند که نه تنها فرهنگ ما را نمی‌شناسند بلکه تاریخ ما را به تاراج هالیوود می دهند و سینمای ایران و عوامل حرفه ای آن را نادیده می گیرند.

در ادامه مراسم جوایز بخش جایزه بزرگ حمایت از تولید، توسط سه نفر از هیات داوران 32 نفره اهدا شد. بهزاد آزادی کارگردان کشتارگاه، جابر رمضانی کارگردان روشویی و سهیل امیر شریفی کارگردان دیدن جوایز این بخش را دریافت کردند.

مدال انجمن فیلم کوتاه تهران  در بخش بهترین دستاورد به انتخاب انجمن به پوریا کاکاوند برای فیلمنامه فیلم روشویی تعلق گرفت.

مدال انجمن برای بهترین فیلم تجربی به محمد حاتمی برای فیلم تنازع اهدا شد و مدال انجمن برای بهترین فیلم داستانی به داود رحمانی و سعید ولی زاده برای  فیلم سه سال و سه ماه و دو روز تقدیم شد.

اهدای جوایز بخش بین اللمل جشنواره

در بخش معرفی هیئت داوران بخش آسیا و جهان اسلام حسن دزواره و مهدی نادری برای اهدای جوایز این بخش روی سن آمدند.

مهدی نادری به هیئت داوران بخش بین الملل و مهمانان خارجی جشنواره به زبان انگلیسی خوش‌ آمد گویی گفت.

جایزه‌ی بهترین فیلم کشورهای اسلامی به فیلم «صراحی» به کارگردانی سعید نجاتی از ایران اهدا شد.

سعید نجاتی : خوشحالم که انجمن سینمای جوان وجود دارد چون عدالت وجود دارد به دلیل وجود دفاتر مختلف در گوشه و کنار کشور

نجاتی ضمن تشکر از عوامل فیلمش تندیسش را به آرش رصافی تقدیم کرد.

جایزه‌ی بهترین فیلم کشورهای آسیایی به فیلم «شهر الکترونیکی» به کارگردانی تونی مولن از ژاپن اهدا شد.

دکتر ایوبی، فرید فرخنده کیش و هیئت داوران بخش بین الملل (آندره بدنارک از لهستان، ماتیاس فلوگه از آلمان، علیرضا شجاع‌نوری از ایران، چانگ یوک موئیو(جیپسی) از چین و سیگو تونو از ژاپن) در میان تشویق حضار به روی سن آمدند.جوایز بخش اصلی بین الملل جشنواره فیلم فجر در این بخش از مراسم اهدا شد.

جایزه‌ی بهترین فیلم بخش ضد خشونت و افراطی‌گری به فیلم «فرشته‌های تازه‌وارد» به کارگردانی ابوذر امینی از هلند تعلق گرفت.

جایزه‌ی ویژه‌ی هیئت داوران بخش بین الملل جشنواره فیلم کوتاه تهران به فیلم «تنازع» به کارگردانی مسعود حاتمی از ایران اهدا شد.

مسعود حاتمی خطاب به دکتر ایوبی  گفت که اگر امروز حال بچه های فیلم کوتاه خوب نباشد ، فردا حال سینمای ایران خوب نخواهد بود. لطفا بیشتر به فکر فیلمسازان جوان باشید.

جایزه‌ی بهترین فیلم تجربی به فیلم «رویایم رانوش جان کن» به کارگردانی جسیکادوروالد از آلمان اهدا شد.

جایزه‌ی بهترین فیلم مستند به فیلم «لمس آزادی» به کارگردانی سردار ارشد خان از لهستان اهدا شد.جایزه‌ی بهترین فیلم انیمیشن به فیلم «فروشگاه پرندگان آوازخوان» به کارگردانی آناتولی لاورنیشن از اوکراین تعلق گرفت.

جایزه‌ی بهترین فیلم داستانی جشنواره به فیلم  «همه‌چیز، روبه راه می‌شود» به کارگردانی پاتریک ولرات از اتریش تعلق گرفت. جایزه‌ی بزرگ جشنواره به فیلم «افسون زندگی» به کارگردانی توشیمیچی سایتو از ژاپن تعلق گرفت.

ایوبی: سال 93 سال پرجایزه سینمای ایران بود

در بخش دیگری از این مراسم حجت الله ایوبی در صحبت هایی کوتاه گفت: من به شخصه دلم می خواست هر روز به پردیس سینمایی «چارسو» بیاییم و فیلمها و این شور و نشاطی که بین جوانان فیلمساز بود را ببینم.

رئیس سازمان سینمایی تاکید کرد: انجمن سینمای جوانان، امید سینمای ایران است چرا که اگر این سینما وجود دارد به خاطر وجود این انجمن و پرورش استعدادهای ناب است.

ایوبی با بیان این مطلب که سال 93 سالی پر جایزه برای سینمای ایران بود گفت: در سال گذشته، 97 فیلم در سینمای ایران تولید شد و طبق آمار 234 جایزه جهانی به فیلمهای ایرانی در نقاط مختلف دنیا اختصاص پیدا کرد. بنابراین به عنوان یک خبر اعلام می کنم که سال 93 سالی پرجایزه برای سینمای ایران بوده است.

رئیس سازمان سینمایی در پایان صحبت های خود یادآور شد: در دنیای که پر از خشونت است ما به زبان هنر حرف می زنیم و امیدوارم انجمن سینمای جوانان بتواند این امید را زیاد کند.

 در ادامه مراسم، جعفر صانعی مقدم برای اهدا جایزه گروه سینمایی هنر و تجربه به روی سن آمد.

در این بخش ضمن تقدیر از امیر توده روستا برای فیلم "جای منو توی اتاق بنداز" جایزه هنر و تجربه به علاوه مبلغ 60 میلیون ریال به فیلم "تنازع" اهدا شد.

دو جایزه خانه کتاب توسط دکتر جلیسه به دو فیلم "اکوان دیو" و "صفحه خالی" اهدا شد.

بخش اهدا جوایز آسیفا ایران، دکتر صفورا و بهرام عظیمی به روی سن رفتند.

لوح افتخار و جایزه نقدی آسیفا ایران در بخش حمایت از فیلمسازان شهرستانی به انیمیشن "ناگهان باد برمیخیزد"  و لوح افتخار و جایزه نقدی آسیفا ایران در بخش فیلم اول = انیمیشن "لیما" و همچنین لوح افتخار و جایزه نقدی آسیفا ایران در بخش پایان نامه های برتر به انیمیشن "اکوان دیو" تعلق گرفت.

اهدای جوایز بخش سینمای ایران

در ادامه مراسم جوایز بخش سینمای ایران اهدا شد.  محمدرضا دلپاک و محمد علی باشه آهنگر برای اهدای جایزه به روی سن آمدند.

در بخش بهترین صدای فیلم (صداگذاری)

تندیس جشنواره و مبلغ 50 میلیون ریال به  مجید شهبازی "برای فیلم "بداهه خوری در دستگاه هاضمه"ازتهران اهدا شد.

در بخش بهترین تدوین تندیس جشنواره و مبلغ 50 میلیون ریال به  جمال اسکویی و آیدین افخمی"برای فیلم "باد هر وقت که بخواهد می وزد" از تهران تعلق گرفت.

در ادامه مراسم  آقایان سحر خیز و خرمیان به روی سن آمدند.

در بخش بهترین جان بخشی در آثار پویانمایی، تندیس جشنواره و مبلغ 50 میلیون ریال به  مریم کشکولی نیا برای فیلم "وقتی که بچه بودم" از تهران اهدا شد.

در بخش بهترین فیلم با موضوع «ایمان و امید»  آقایان آفریده ، تاجیک ، رحمانی و حسینی به روی سن آمدند. مهدی شعبانی"برای فیلم مستند "بخشش مریم"از نور جایزه این بخش را دریافت کرد.

در بخش بهترین فیلم با موضوع  « چشم انداز سرزمین زیبای ما » تندیس جشنواره و مبلغ 50 میلیون ریال به  مینا مشهدی "برای فیلم مستند "نو "از تهران تعلق گرفت.

در بخش بهترین فیلم با موضوع «دست‌آوردها» تندیس جشنواره و مبلغ 50 میلیون ریال به  احمد صراف یزد "برای فیلم مستند " گاهی فقط عشق "از یزد اهدا شد.

در بخش بهترین تحقیق و پژوهش برای فیلم مستند تندیس جشنواره و مبلغ 50 میلیون ریال به هایده مرادی "برای فیلم " قارلی داملار "از اردبیل تعلق گرفت.

در بخش بهترین کارگردانی فیلم مستند تندیس جشنواره و 60 میلیون ریال به مصطفی شیری برای فیلم "خون بازی "از تهران اهدا شد.

در ادامه مراسم هومن سیدی و نیما عباسپور برای اهدای جایزه ویژه هیئت داوران به روی سن آمدند.

دیپلم افتخار  و مبلغ 30 میلیون ریال به بهرام آزادی برای بازی در فیلم داستانی "کشتارگاه " اهدا شد.

دیپلم افتخار  و مبلغ 30 میلیون رسال به محمد ثانی فر برای جلوه های ویژه  فیلم داستانی " بیماری "اهدا شد.

دیپلم افتخار  و مبلغ 25 میلیون ریال به جابر رمضانی برای فیلم " روشویی "تعلق گرفت.

در ادامه مراسم عزیزالله حمیدنژاد و مسعود امینی تیرانی به روی سن آمدند

در بخش بهترین تصویربرداری تندیس جشنواره و مبلغ 50 میلیون ریال به پیمان شادمانفر برای فیلم "تاریک روشن" از تهران تعلق گرفت.

در ادامه مراسم آقایان توکلیان، صادقی و طباطبایی به روی سن آمدند و  در بخش بهترین کارگردانی فیلم پویانمایی دیپلم افتخار  و مبلغ 25 میلیون ریال به بهروز بصیری فرد"برای فیلم " کانیبالایز " از شیراز اهدا شد. تندیس جشنواره و 60 میلیون ریال به سیاوش خدایی برای فیلم "صفحه خالی"از تهران اهدا شد.

فرهاد توحیدی و داریوش یاری برای اهدا جایزه بهترین فیلمنامه به روی سن آمدند.

در بخش بهترین فیلم‌نامه تندیس جشنواره و مبلغ 50 میلیو ریال به کریم لک زاده"برای فیلم "قمار باز"  از شیراز اهدا شد.

آقایان مصطفی آل احمد و کاظم مولایی برای اهدا جایزه بهترین کارگردانی در بخش فیلم تجربی روی سن آمدند

 تندیس جشنواره و مبلغ60 میلیون ریال به مسعود حاتمی"برای فیلم "تنازع"از تهران اهدا شد.

آقایان باشه آهنگر، نهان قدرتی و تابش برای اهدای جایزه بهترین کارگردانی به روی سن آمدند.

در بخش بهترین کارگردانی در بخش فیلم داستانی تندیس جشنواره و مبلغ 80 میلیون ریال به داوود خیام"برای فیلم "چله "از تهران اهدا شد.

در پایان مراسم دکتر ایوبی، فرید فرخنده کیش، عزیزالله حمید نژاد و آقای تابش مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی برای اهدای جایزه بهترین فیلم به روی سن آمدند. 

جایزه بهترین فیلم در بخش سینمای ایران (به تهیه کننده خصوصی)،  تندیس جشنواره و مبلغ 15 میلیون تومان به جمال گلی"برای فیلم "چله "از تهران اهدا شد.

سید مصطفی ابطحی رئیس موسسه رسانه های تصویری، حبیب ایل بیگی معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی، محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری، مهدی طباطبایی نژاد مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی از دیگر مدیران حاضر در این مراسم بودند.

انتهای‌پیام/


ویدیو مرتبط :
سینمای ایران بعد از سال 88