جهانبازی: دیواری کوتاه‌تر از داوران نیست


خبرگزاری تسنیم: یدالله جهانبازی در خصوص برگزاری کلاس‌های توجیهی داوران در تعطیلات نیم‌فصل اظهار داشت: در این کلاس‌ها قرار است ضمن اینکه تست آمادگی جسمانی و پزشکی دهیم، بر دانش داوری ما نیز افزوده شود. البته هنوز مشخص نیست که قرار است با چه مدرسانی کار کنیم.

وی درباره آخرین وضعیت پرداخت حق و حقوق داوران افزود: ما مطالبات خود تا نیم فصل را دریافت کرده‌ایم اما دریافتی‌های ما طبق همان حقوقی است که سه سال قبل برای داوران در نظر گرفتند. در این سه سال حقوق داوران ثابت بوده و هیچ تغییری نکرده است. امیدوارم شرایطی پیش بیاید که حقوق داوران را زیاد کنیم.

داور فوتبال ایران ادامه داد: هم‌اکنون سه سال است که داور وسط 650 هزار تومان، کمک‌ها 420 هزار تومان و داور چهارم 250 هزار تومان دریافت می‌کنند و ما خیلی وقت است درخواست داده‌ایم تا این شرایط تغییر کند اما توجهی به خواسته ما نکرده‌اند. شاید آقایانی که در رأس کار قرار دارند، دلایل قانع‌کننده‌ای برای کار خود داشته باشند. به هر حال تکرار این قضیه دیگر لوث شده و بی‌فایده است.

جهانبازی در خصوص هِدسِت‌هایی که قرار بود به داوران لیگ برتر بدهند، گفت: به ما اعلام کردند هدست‌ها خریداری شده اما هنوز به دست ما نرسیده است. شاید بخواهند در کلاس توجیهی که در پیش داریم، این هدست‌ها را به ما بدهند و امیدواریم این اتفاق بیفتد.

وی درباره انتخاب بهترین داوران عنوان کرد: کمیته داوران برای انتخاب بهترین داوران اسپانسر گرفته‌ و قرار است روز شنبه طی مراسمی به بهترین داور نیم فصل و همچنین داوران هدایایی اهدا شود.

جهانبازی در خصوص اشتباهات داوری خاطرنشان کرد: متاسفانه در فوتبال ایران دیواری کوتاه‌تر از دیوار داوران پیدا نمی‌شود تا از روی آن بِپَرند. در حالی که همه جای دنیا داوران از ارکان اصلی فوتبال هستند، در کشور ما داوران کمترین و بی‌ارزش‌ترین جایگاه را دارند، تا حدی که همه تقصیرات را فقط گردن داوران می‌اندازند.


ویدیو مرتبط :
اخبار کوتاه؛ صحبت های جنجالی زلاتان در مورد داوران لوشا