سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



رسانه ملی، یاری رسان صنعت فولاد در استان چهارمحال و بختیاری است


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : مدیرکل، معاونین و مدیران صداوسیمای مرکز چهارمحال و بختیاری در نشستی با مدیرعامل، معاونین و مدیران شرکت فولادمبارکه اصفهان بر لزوم همراهی و همکاری رسانه ملی با صنعت فولاد در استان چهارمحال و بختیاری تأکید نمودند.

به گزارش انتخاب در ادامه این نشست که با بازدید از خطوط تولید فولادمبارکه نیز همراه بود دکتر بهرام سبحانی مدیرعامل فولادمبارکه با اشاره به اقدامات جدیدی که در توسعه صنعت فولاد در استان چهارمحال و بختیاری توسط فولادمبارکه انجام شده گفت: استان چهارمحال و بختیاری به عنوان استان همجوار اصفهان و نزدیک به فولادمبارکه یکی از بهترین مکانها برای سرمایه گذاری در توسعه صنعت فولاد است چراکه پشتیبانی بهتر و راحت تری  هم در بحث تخصصی و هم در بحث لجستیکی می تواند از طریق فولادمبارکه اصفهان صورت گیرد.

دکترسبحانی افزود: فولادمبارکه در منطقه سپید دشت استان چهارمحال و بختیاری در دو مجموعه فولادی سرمایه گذاری کرده است. یکی مجموعه ورق خودرو که ورقهای گالوانیزه مخصوص مصرف در صنعت خودرو را تولید می نماید و دیگری فولادسپید دشت که در فازهای مختلفی در حال ساخت است که فاز اول یعنی تولید آهن اسفنجی با ظرفیت یک میلیون تن در حال حاضر راه اندازی شده و به زودی مشعلهای آن روشن می شود و می رود تا مراحل راه اندازی برای تولید آهن اسفنجی به پایان برسد. البته در بخش فولادسازی هم مراحل ساختمانی در حال انجام است که با طرح هایی که پیش بینی شده و قراردادهای آن هم منعقد شده تا حداکثر دو سال دیگر یک میلیون تن محصول تولید می شود.

سبحانی با اشاره به لزوم ایجاد واحدهای تکمیلی در زنجیره تولید فولاد تصریح کرد: همانطور که فازهای اول مجموعه های ذکر شده رو به تکمیل هستند باید به این نکته هم توجه کرد که واحدهای پایین دستی برای تبدیل ورق نورد گرم به خوراک ورق گالوانیزه و توسعه های افقی برای افزایش ظرفیت به دو میلیون تن نیز نباید از برنامه ریزی ها جدا شود به همین دلیل هم، کار ساخت فولادگالوانیزه تاراز در همان منطقه تمام شده و ما در برنامه ریزی های خود به عنوان یک قطب صنعتی فولاد روی آن منطقه حساب می کنیم.

مدیرعامل فولادمبارکه توجه به حفظ پنجاه درصدی سهم فولادکشور توسط فولادمبارکه را ضروری خواند و گفت: در افق 4041 که  سند چشم انداز پیش بینی کرده تا تولید فولاد به 55 میلیون تن برسد فولادمبارکه با سهم پنجاه درصدی تولید فولادکشور،  برنامه دارد این سهم را حفظ نماید. پس توسعه برای رسیدن به این مهم در جاهایی انجام می شود که پتانسیل توسعه ای وجود داشته باشد و زیرساخت ها و زیر بناها فراهم باشد و استان چهارمحال و بختیاری می تواند با توجه به نزدیکی به اصفهان و فولادمبارکه یکی از این نقاط باشد که بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته مقرر شده سهم چهارمحال و بختیاری نیز به 3 میلیون تن برسد.

دکتر سبحانی تولید برنامه های مشارکتی با رسانه ملی را در فرهنگ سازی و جلب مشارکت مردم و مسئولین استانها برای تحقق برنامه های مدیریتی و توسعه ای فولادمبارکه مهم دانست و افزود: به یقین چون فولاد صنعت مادر است از نخستین روزی که می خواهد احداث شود تا به بهره برداری برسد ارتباط بسیار نزدیک و گسترده ای با همه اقشار جامعه دارد که بدون پشتیبانی محلی، مردمی، استانی، دولتی و غیر دولتی شکل نمی گیرد و به دلیل همین ارتباط تنگاتنگ و گسترده ای که با اقشار مختلف دارد رسانه ها به خصوص صداوسیما می تواند در ایجاد فرهنگ مثمر ثمر باشد. به هرحال ساخت و بهره برداری از یک مجموعه بزرگ فولادی نیازمند رشد و توسعه فرهنگ صنعتی در آن جامعه است و تبیین این رشد و توسعه قطعاً روی دوش رسانه هاست و هرچقدر ما ارتباط بیشتری با اصحاب رسانه فراهم کنیم تا از نزدیک شاهد فعالیتها و مشکلات صنعت و از همه مهم تر دستاوردهای صنعت فولاد باشند، می توانند در آماده سازی و بستر سازی برای توفیق آن مجموعه مؤثرتر عمل کنند.

بنا بر این گزارش مهندس مهرداد عظیمی مدیرکل صدا و سیمای مرکزچهارمحال و بختیاری نیز در پاسخ به این سئوال که چقدر این بستر فراهم است تا صنعت فولاد در استان چهارمحال و بختیاری همراه با فرهنگ سازی رسانه ای رشد کند گفت: رسانه استانی مکلف است به ظرفیت های هر استان بپردازد و یکی از این ظرفیتها قطعاً صنایعی است که در هر استان مشغول به کار هستند و شکر خدا در استان چهارمحال و بختیاری صنعت فولاد شروع به کار کرده و از ظرفیت بسیار خوبی برخوردار است و یک ظرفیت اسمی بسیار خوبی هم طراحی شده که انشاءا... با همکاری رسانه ملی به آن جایگاه برسند. در حقیقت حضور ما در این مجتمع عظیم صنعتی بیشتر به این دلیل بوده که در نشستی، درکنار مدیران این مجموعه هم اندیشی کنیم تا از ظرفیت بالقوه و بسیار خوبی که رسانه استانی دارد بتوانیم استفاده کرده وهمراه با دوستان یاری رسان صنعت فولاد باشیم و در توسعه صنعت فولاد استان چهارمحال و بختیاری سهم داشته باشیم.


ویدیو مرتبط :
ترانه ترکی بختیاری ( استان چهارمحال بختیاری )