سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



توضیح سراج درباره پرونده دفن سیب‌زمینی‌ها و آلودگی هوا


ناصر سراج در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم درباره ماجرای دفن یک هزار و 700 تن سیب زمینی در شیراز گفت که  سازمان بازرسی در این موضوع ورود کرده و مشغول است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: هنوز گزارش بازرسان تکمیل نشده اما به محض تکمیل شدن گزارشات، پرونده به مراجع ذی‌صلاح ارسال می‌شود. 

سراج در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه آیا سازمان بازرسی کل کشور در بحث آلودگی هوای پایتخت و برخورد با سازمان‌های خاطی در بوجود آمدن این وضعیت، ورود کرده است یا خیر گفت: به طور قطع هر جا خلاف قانون کاری انجام شود، ما ورود پیدا می‌کنیم.

بر اساس این گزارش، آبان ماه امسال بود که خبر دفن یک هزار و 700 تن سیب زمینی کشاورزان فسا و داراب در رسانه‌ها منتشر شد؛ ماجر از این قرار بود که بهجت حقیقی مدیر تعاون روستایی فارس با تشریح عملکرد تعاون روستایی این استان در شش ماه ابتدایی سال 94، به بهترین اقدام این سازمان اشاره کرد و گفت:‌ در این مدت سازمان تعاون روستایی در حوزه بازرگانی به منظور تنظیم بازار سیب زمینی اقدام به خرید و امحای بیش از یک هزار و 700 تن سیب زمینی در فارس کرده است.

هر چند این خبر جنجال‌های بسیاری آفرید و واکنش تند مهدی کوچک زاده نماینده مجلس شورای اسلامی را در پی داشت اما وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد که سیب‌زمینی‌های امحا شده، فاسد بودند و قابلیت مصرف به عنوان خوراک دام را نداشتند.

محمود حجتی همچنین اعلام کرد که سازمان بازرسی مامور شده موضوع را کاملاً بررسی و رسیدگی کند که به چه دلیل این سیب زمینی‌ها فاسد شده و چه راهکارهایی برای جلوگیری از عدم دفن آن وجود داشته است.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
دلیل دفن سیب زمینی ها در تلویزیون/تبعات سیاسی سیب زمینی