علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



جیرجیرک؛ الگوی ساخت روبات‌های امدادگر جهنده


ایسنا/ محققان دانشگاه جان‌هاپکینز با بررسی مکانیسم پرش جیرجیرک‌ها به کمک دوربین‌های پرسرعت به دنبال ساخت ربات‌های جهنده امدادگر هستند.
پروفسور راجت میتال، متخصص مهندسی مکانیک از دانشگاه جان هاپکینز در مورد این مطالعه عنوان کرد: جیرجیرک‌های عنکبوتی در نظر مردم یک آفت مضر برای کشاورزی هستند، اما این جانوران به یک مکانیسم پیچیده حرکتی و کنترل پایدار برای فرود بر روی پاها مجهز هستند و قادرند تا 60 برابر طول بدن خود جهش بزنند.
وی در مورد هدف بررسی مکانیسم جهش جیرجیرک‌های عنکبوتی افزود: با شناخت مکانیسم حرکت بسیار سریع جیرجیرک‌ها می‌توان ربات‌های بسیار کوچک جهنده برای کاربردهایی همچون شناسایی آسیب‌دیدگان در حوادثی همچون زلزله را طراحی و تولید کرد.

محققان معتقدند که یکی از مشکلات اساسی ربات‌های شناسایی در بحران‌های طبیعی و زیست محیطی مثل زلزله، سونامی و انفجار راکتورهای هسته‌ای، توانایی کم عبور از موانع و سرعت پایین در حرکت است، اما به کمک ربات‌های جهنده می‌توان مسافت بیشتری را بدون در نظر گرفتن موانع طی کرد.
پروفسور میتال و همکارانش حدود هشت ماه زمان صرف مطالعه حرکات جیرجیرک‌های عنکبوتی با دوربین‌هایی با سرعت 300 تا 400 فریم در ثانیه کردند.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
روبات امدادگر