سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



نعمت زاده: شمار شاغلین صنعت ومعدن کشور نزدیک به 4.5 میلیون نفر است


نعمت زاده: شمار شاغلین صنعت ومعدن کشور نزدیک به 4.5 میلیون نفر استایرنا/ محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت در پیامی به مناسبت روزجهانی ایمنی و سلامت کار، شمار شاغلان در بخش صنعت (ساخت) و معدن کشور را به ترتیب بیش از سه میلیون و 578 هزار نفر و 90 هزار نفر اعلام کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت صنعت،معدن و تجارت، نعمت زاده در آستانه روز یاد شده ( 28 آوریل، مصادف با 9 اردیبهشت ماه) دراین پیام خاطرنشان کرده است، این وزارتخانه در حوزه اختیارات قانونی خود در حذف عوامل مخاطره‌آمیز سلامت در محیط کار با سایر سازمان‌ها مشارکت موثر خواهد کرد.
وی، رشد و توسعه هر جامعه‌ای را مرهون استفاده صحیح از سرمایه‌های انسانی دانست و یکی از شاخص‌های پیشرفت و توسعه کشورها را داشتن سرمایه‌های انسانی کارا و توانمند ارزیابی کرد.
نعمت زاده در پیام خود آورده است: براساس آمار موجود تعداد شاغلین در بخش صنعت(ساخت) و معدن به ترتیب به ارقام سه میلیون و 578 هزار و 621 نفر و 90 هزار نفر رسیده است که با توجه به میزان شاغلین کل کشور، می توان گفت 17.2 درصد جامعه شاغل کشور را تحت پوشش قرار داده است.
برابر گزارش آمار سازمان بین المللی کار در ارتباط با حوادث غیر کشنده، سالیانه بیش از 317 میلیون نفر کارگر در محیط کار دچار حادثه می­شوند که سبب چهار روز یا بیشتر غبیت از محل کار می­شود و موجب 850 هزار جراحت در هر روز است.
نعمت زاده در پیام خود افزوده است: نهم اردیبهشت فرصت مغتنمی است تا یکبار دیگر به منظور ارتقاء و بهبود ایمنی و سلامت محیط کاری هم پیمان شویم.
وی می افزاید، شعار '‌استرس محیط کار؛ چالش همگانی' بیانگر نقش و جایگاه همه سازمان‌ها، مسئولان و کارفرمایان در کاهش عوامل آسیب‌ رسان به سلامت است.
وزیر صنعت، معدن وتجارت معتقد است، افزایش فشارهای روانی محیط کار می‌تواند چرخه اقتصادی و تولید کشور را با کاهش بهره‌وری، انگیزه کاری، افزایش نرخ حوادث و بیماری‌های شغلی روبرو سازد و انتظار می‌رود کلیه سازمان‌های تابعه و وابسته با همکاری سایر دستگاه‌ها در مسیر ایجاد محیط سالم و بدور از عوامل آسیب‌زا به منظور ارتقای سلامت نیروی انسانی اقدام کنند.
نعمت زاده در پیام خود خاطرنشان کرد، وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه اختیارات قانونی خود در حذف عوامل مخاطره‌آمیز سلامت در محیط کار با سایر سازمان‌ها مشارکت موثر خواهد کرد.
همچنین لازم است کلیه کارفرمایان واحدهای صنعتی ـ معدنی در چارچوب کاهش فشار روانی محیط کار با بهره‌مندی از روش‌های نوین علمی- پژوهشی اقدام کنند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت می افزاید، دفتر بهداشت، ایمنی، محیط زیست و انرژی (HSEE) این وزارتخانه در مسیر کاهش فشار روانی و فرهنگ‌سازی برنامه‌ریزی‌های لازم را در این بخش انجام خواهد داد.
به گزارش ایرنا، بر اساس آخرین مطالعات و تحقیقات انجام شده توسط سازمان بین­المللی تامین اجتماعی (ISSA) سرمایه­گذاری در زمینه پیشگیری، ایمنی و بهداشت کار در بنگاه­های اقتصادی نشان می­دهد، حداقل نرخ منافع حاصل از سرمایه­گذاری در این زمینه برابر2.2 واحد به ازای هر واحد سرمایه­گذاری در سال است.
منظور این است که به ازای هر یک ریال سرمایه­گذاری، سالیانه در زمینه پیشگیری ایمنی و بهداشت کار برای هر یک از کارگران یک بنگاه اقتصادی مبلغ حداقل 2.2 ریال بازگشت سرمایه در سال عاید شرکت خواهد کرد.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: ایرنا


ویدیو مرتبط :
سخنرانی ریاست اداره صنعت ومعدن به مناسبت 10 تیر