سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



لابی ایران پشت ماجرای لایحه کنگره آمریکا علیه عربستان است / باید اعتراف کنیم در تشکیل لابی عرب در آمریکا شکست خورده ایم


یادداشت انور عشقی، مشاور ملک سلمان در الحیات:

این لایحه از سوی 22قانون گذار آمریكایی حمایت شده است. عاملی كه آن ها را به این سمت سوق داد، 28صفحه گزارش محرمانه آژانس امنیت ملی از سال 2002، در مورد حوادث11 سپتامبر بود که این صفحات عربستان را محکوم می کند.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : لابی ایران پشت ماجرای لایحه کنگره علیه عربستان است / باید اعتراف کنیم در تشکیل لابی عرب در کنگره شکست خورده ایم

سرویس بین الملل «انتخاب»؛ انور عشقی رئیس مرکز مطالعات استراتژیک خاورمیانه و از نزدیکان پادشاه عربستان در الحیات نوشت: لایحه ارائه شده در كنگره در مورد 11 سپتامبر اجازه شكایت از کشورهای عامل حملات تروریستی در خاک آمریکا را به مردم ایالات متحده می دهد.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»، این روزنامه در ادامه آورده است: سناتور چاک شومر و سناتور جمهوریخواه جان كورنین لایحه ای تحت عنوان "عدالت در برابر حامیان تروریسم" ارائه داده اند.

این لایحه از سوی 22قانون گذار آمریكایی حمایت شده است. عاملی كه آن ها را به این سمت سوق داد، 28صفحه گزارش محرمانه آژانس امنیت ملی از سال 2002، در مورد حوادث11 سپتامبر بود که این صفحات عربستان را محکوم می کند.

این پروژه خشم عربستان را برانگیخت، به همین خاطر وزیر امور خارجه عربستان تهدید كرد و گفت: "در صورت تصویب این لایحه، عربستان پول های خود از آمریکا که معادل 750میلیارد است بیرون می کشیم،تا در معرض بلوكه شدن قرار نگیرد". در صورت به اجرا در آمدن این تهدید، ایالات متحده در معرض یك ضربه مالی قرار خواهد گرفت. 

این لایحه در پی حکم مصادره 2 میلیارد دلاری اموال ایران طرح شد. سوال مطرح شده این است: چرا این لایحه قبل از سفر اوباما به عربستان در کنگره ارائه شد؟ آیا هدف از این پروژه این بود که رئیس جمهور آمریکا، عربستان و شورای همكاری خلیج فارس را تحت فشار قرار دهد؟ یا اینكه "لابی" ایران سناتور شومر و كورنین را به ارائه این طرح سوق داده تا روابط بین ایالات متحده و شورای همكاری خلیج فارس بیش از پیش تیره شود؟

ما باید اعتراف كنیم كه در تشكیل "لابی" عرب در آمریكا خوب عمل نکرده و شکست خورده ایم و در این زمینه مقصر هستیم. ایالات متحده بازار بزرگی است و برنده كسی است كه مسلط به قوانین بازی باشد. 


ویدیو مرتبط :
نقشه های آمریکا علیه ایران اینجوری شکست خورده(بسیارجالب