سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



رسانه های روسی: آژانس پیام قطعی صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران را داد


به گزارش ایرنا، شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه در نخستین واکنش به گزارش «یوکیا آمانو» مدیرکل آژانس نوشت: دیدبان فعالیت های هسته ای در جهان تایید کرد که هیچ شواهدی دال بر تلاش ایران برای اجرای برنامه هسته ای اتمی ثبت نشده است.
این شبکه افزود: اکنون آژانس با گزارش خود که شامگاه چهارشنبه منتشر کرد، بر ماهیت صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران و شرایط مساعد اجرای برجام مورد توافق بین ایران و 1+5 تاکید کرده است.
خبرگزاری «روسیا سگودنیا» نیز به عنوان خبر اول خود نوشت: آژانس هیچ شواهدی دال بر اثبات استفاده ایران از مواد هسته ای برای اهداف نظامی نیافته و صلح آمیز این برنامه را تایید کرده است.
روسیا سگودنیا با اشاره به پیشینه برنامه صلح آمیز هسته ای تهران و مذاکرات فشرده ایران و گروه 1+5 منجر به توافق وین، افزوده است: ایران و طرف های مذاکره کننده بین المللی در مذاکراتی طولانی و فشرده توانستند به توافق تاریخی برجام دست یابند و براساس آن موضوع هسته ای ایران که به امری پیچیده تبدیل شده بود، پایان یافت و تحریم های اقتصادی و مالی ضد ایرانی نیز بر داشته خواهد شد.
شبکه انگلیسی زبان «راشا تودی» نیز در این باره گزارش داد: اژانس به گونه ای رسمی اعلام کرد که هیچ نشانه و آثاری از چرخه های اعلام نشده برای تولید سوخت هسته ای با گرایش نظامی در ایران را نیافته است.
این شبکه خبری روسی افزوده است: در گزارش تازه انتشار آژانس بر این نکته تاکید شده است که برنامه هسته ای ایران ماهیت صلح آمیز دارد و تهران در حال حرکت در مسیر دستیابی به سلاح اتمی نیست.
شبکه تلویزیونی «میر24» روسیه که در این کشور و 11 جمهوری شوروی سابق عضو جامعه همسود پخش می شود، نیز گزارش داد: براساس تایید و تاکید آمانو، ایران از مدت ها پیش پژوهشی با گرایش نظامی در برنامه هسته ای خود نداشته و تمامی ادعا در این زمینه بی اعتبار اعلام شده است.
این شبکه ادامه داد: آژانس در گزارش خود ادعاهای نظامی علیه برنامه هسته ای ایران را که توسط اروپا و آمریکا به عنوان بهانه تحریم های ضد ایرانی استفاده می شد، رد کرده است.
اروپام**391**1516**1599

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
تاکید ایران بر استمرار فعالیت های صلح آمیز هسته ای