ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



سوغاتی های هیجان انگیز یزدی ها برای کروش و همسرش در دل کویر


ورزش > فوتبال ملی - کارلوس کروش و همسرش سفرشان به یزد را به پایان رساندند و دست پر از سوغات های هیجان انگیز به تهران برگشتند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ؛ در روزهایی كه خبری از اردوی تیم ملی نبود كارلوس كروش فرصتی پیدا كرد تا به گشت و‌ گذار در نقاط دیدنی و خوش آب و هوای ایران بپردازد. سرمربی تیم ملی كه همسرش را در كنار خود می‌دید از چند روز قبل استارت ایرانگردی را با سفر به یزد زد و در مسیر بازگشت از شهر بادگیرهای ایران در دل كویر این فرصت را پیدا كرد تا از كویر مرنجاب و شهر كاشان هم بازدیدی داشته باشد، تصمیمی كه حسابی باعث سورپرایز این مربی پرتغالی و همسرش شد.

كارلوس و همسرش در اقامت چند ساعته خود در این دو نقطه دیدنی ایران به بازدید از مركز هنرهای سنتی و صنایع دستی پرداختند و اتفاقاً با دیدن هنر دیرینه مردمان شهر كاشان به وجد آمدند تا جایی كه كروش ضمن تمجید از فرهنگ و تمدن كاشان گفت: «آثار تاریخی‌ای كه از آن بازدید كردم پُر از خاطره و افسانه است. وظیفه مسئولان این است كه این تمدن و فرهنگ را به دانش‌آموزان منتقل كنند تا آنها نیز مثل پدران‌شان این فرهنگ را به نسل‌های بعد برسانند. من خودم قطعاً این فرهنگ و تمدن را به دوستان بین‌المللی‌ام انتقال خواهم داد». سرمربی تیم ملی در مورد زیبایی‌های مرنجاب هم تصریح كرد: «حضور در سكوت كویر و استفاده از چوب، ذغال و چای سنتی به انسان احساس آرامش می‌دهد و خوشحالم كه این فرصت نصیب من شد تا از این آرامش سود ببرم». كارلوس كروش و همسرش در هنگام بازدید از مركز هنرهای دستی و سنتی با تلفن همراه خود از مراحل ساخت آثار، فیلمبرداری و عكاسی كردند تا آنها را به دنیا نشان بدهند.

پیش از این كروش در یزد نیز با دیدن معماری سنتی ایران در دل كویر حسابی ذوق‌زده شده بود آن جا كه این مربی پرتغالی با دیدن ساختمان‌های قدیمی شهر كه با معماری منحصربه‌فرد خود تمامی قواعد مهندسی را رعایت كرده و باعث شده‌اند تا یزد به شهر بادگیرها مشهور شود، حسابی شگفت‌زده شد. همچنین كارلوس و همسرش با حضور در بازار قدیمی یزد با صنایع دستی و سوغاتی‌های مردم خونگرم‌ این شهر آشنا شده و تا می‌توانستند از این صنایع دستی برای دوستان و خانواده خود به عنوان سوغاتی خرید كردند! جالب‌ترین بخش حضور در بازار یزد به كنجكاوی‌های مربی پرتغالی در هنگام حضور در كارگاه ترمه‌دوزی برمی‌گشت، جایی كه او و همسرش به دقت روند تولید یك ترمه را زیر نظر گرفتند و در نهایت نیز پارچه ترمه‌ای نفیسی را به یادگار از مسئولان شهر به عنوان هدیه دریافت كردند.

4141 


ویدیو مرتبط :
خوش و بش عارف با همسرش با لهجه یزدی