نقش توسعه روابط بانکی در گسترش روابط اقتصادی با آذربایجان


مدیرعامل بانک ملی ایران با المان سیراج رستم اف رییس بانک مرکزی کشور جمهوری آذربایجان در باکو ملاقات کرد.

به گزارش سرویس بازار ایسنا، عبدالناصر همتی مدیرعامل بانک ملی ایران در این دیدار با اشاره به روابط بسیار خوب دو کشور و روند توسعه روابط اقتصادی گفت: سابقه طولانی حضور شعبه بانک ملی ایران در آن کشور برای حمایت از تجارت و روابط اقتصادی دو کشور است.

وی بر ضرورت توسعه و گسترش روابط بانکی و نقش آن در تحقق اهداف دولت تأکید کرد و بر این اساس به علاقه‌مندی بانک ملی ایران برای تغییر ساختار شعبه به سابسیدری به منظورحضور قوی‌تر اشاره کرد.

رییس کل بانک مرکزی کشور جمهوری آذربایجان نیز ضمن اشاره به اطلاع از سابقه خوب بانک ملی ایران و نیز روابط بسیارخوب دو کشور، از توسعه روابط بانکی استقبال و بر حمایت از شعبه بانک و ایجاد فضای مناسب برای فعالیت بیشتر تأکید کرد.

در ادامه همتی با اشاره به رفع تحریم‌های بانکی از رییس کل بانک مرکزی کشور جمهوری آذربایجان درخصوص استفاده شعبه بانک ملی ایران در آذربایجان، از کارت‌های بانکی به عنوان ابزار پرداخت و اتصال به سیستم کلیرینگ آن کشور درخواست مساعدت بانک مرکزی برای سرعت بخشیدن به این مهم را مطرح کرد.

مدیرعامل بانک ملی در این سفر ضمن بازدید از شعبه، با سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز ملاقات و درخصوص راهکارها و برنامه‌های افزایش فعالیت‌های اقتصادی بین دو کشور بحث و تبادل نظر کرد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
گسترش روابط اقتصادی