سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



پیشگیری از اعتیاد در بزرگسالی با خوردن شیر مادر


 6

 شیر مادر علاوه بر فواید تغذیه ای زیادی که برای کودک دارد می تواند بهترین گزینه برای پیشگیری از اعتیاد در بزرگسالی افراد باشد چون باعث پیشگیری از استرس و اضطراب در خردسالان می شود از بروز مشکلات اخلاقی و رفتاری در بزرگسالی پیشگیری می کند

یک عضو کمیته کشوری ترویج تغذیه با شیر مادر، عنوان کرد: بزهکاری,اعتیاد, مشکلات رفتاری و روانی در کودکانی که از شیر مادر تغذیه می‌کنند، کم‌تر دیده می‌شود.

دکتر فریور درباره تاثیران مثبت شیردهی به فرزندان در سالامت جامعه، گفت:نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می‌‌کنند کم‌تر دچار مشکلات رفتاری و روانی می‌شوند، هم چنین این نوزادان در آینده کم‌تر دچار رفتارهای بر خلاف عرف جامعه و بزهکاری می‌شوند.

این عضو کمیته کشوری ترویج تغذیه با شیر مادر، افزود: همچنین نوزادانی که به مدت 2 سال از شیر مادر تغذیه می‌کنند کم‌تر به دام اعتیاد می‌افتند.

وی عنوان کرد: افزون بر این، مادرانی که نوزاد خود را با شیر مادر تغذیه می‌کنند کم‌تر دچار استرس و اضطراب می‌شوند هم چنین هزینه‌های درمان در این خانواده‌ها بسیار کم‌تر است.

این متخصص نوزادان افزود: سرطان پستان، تخمدان، دیابت، بیماری‌های قلبی و پوکی استخوان در مادرانی که شیردهی منظم دارند کم‌تر بروز پیدا می‌کند.

آنا


ویدیو مرتبط :
پیشگیری از اعتیاد