سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



گوگل با اعمال تغییرات اساسی در ساختار اندروید N، آن را به شدت امن کرده است


گوگل با اعمال تغییرات اساسی در ساختار اندروید N، آن را به شدت امن کرده استدیجیاتو/ سال گذشته پلتفرم اندروید با مشکلات امنیتی بسیاری رو به رو شد که برخی از آنها، از جمله باگ «Stagefright» به شدت خطرناک بودند. گویا امسال گوگل با اندروید N نمی خواهد اجازه دهد چنین اتفاقی دوباره رخ هد.

باگ «Stagefright» از طریق «mediaserver» به دوربین، میکروفون، تلفن، بلوتوث، اینترنت و بخش های دیگر دسترسی پیدا می کرد. mediaserver در اصل مسئول امور چند-رسانه ای در پلتفرم نرم افزاری است.

حال در اندروید N، گوگل بخش مربوط به مجوزهای نرم افزاری را درون mediaserver به شکل کامل از هم جدا کرده است. شرکت توسعه دهنده اندروید همچنین بیان می کند که با این اقدام، احتمال رخ دادن چنین حملاتی در آینده به شکل قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

بخش های mediaserver در اندروید N به شکل کامل از هم جدا گشته اند و گوگل می گوید به این شکل، هیچ قسمتی نمی تواند به بخشی دیگر و مجوزهای آن دسترسی پیدا کند. برای مثال، بخش cameraserver نمی تواند از مجوز بلوتوث یا DRM بهره گیرد.

با وجود دگرشی که در mediaserver و اندروید N اعمال شده، می توان گفت اکنون جدا از پایین آمدن احتمال برای آسیب پذیری، این پلتفرم می تواند مشکلات احتمالی را نیز به شکلی بهینه تر اداره کند. حتی اگر تصور کنیم که باز هم اندروید با یک آسیب پذیری جدی رو به رو شود، حفره امنیتی امکان دسترسی به یک بخش را (برای مثال دوربین، میکروفون یا بلوتوث) می دهد نه همه ی قسمت ها و به همین شکل، سطح دسترسی بسیار پایین تری در اختیار هکر قرار خواهد گرفت.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: دیجیاتو


ویدیو مرتبط :
تغییرات اساسی در لوگوی گوگل