سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



پارک ساحلی محمودآباد یا خرابه‎ای در ساحل + تصاویر


به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان محمودآباد، وقتی در جاده ساحلی از سمت شرق به محمودآباد سفر می‌کنید، در ورودی این شهر و بعد از ساختمان‌های مسکن مهر، به یک دشت ماسه‌ای بزرگ به‌نام طرح دریای خط‌آهی می‌رسید.

این دشت که سال‌های گذشته قسمتی از آن برای اجرای ساخت پارک و شهر بازی واگذار و تاسیسات آن نیز بنا شده بود، اما دو سالی است که این وسایل بلااستفاده در دل این منطقه بکر و ساحلی رها شده‎اند.

اکنون دشت زیبای دیروز تبدیل به مخروبه و بدمنظره رها شده‌است و ظاهرا نه بهره‌بردار آن رغبت به ادامه کار دارد و نه امکانات موجود برای استفاده مسافران و شهروندان کافی است.

موضوع زباله و ساخت و سازهایی که هیچ سنخیتی با منطقه جلگه‎ای و گردشگری ندارد، نیز معضلی دیگر در کنار نازیبایی‎های پارک ساحلی محمودآباد است.

واقعیت این است که محمودآباد به‌جز سواحل جاذبه دیگری برای گردشگران ندارد اما در چنین شرایطی مسئولان از تنها طرح دریای داخل محدوده شهری که وسعت زیاد و استعداد بالقوه‌ای دارد، غافل مانده‎اند.

سوال ما از مسئولان این است که چرا چنین ظرفیت‎های مهم گردشگری و اقتصادی، محجور مانده و برای تجهیز آن گامی بر نمی‎دارید، چنانچه بگویید به بخش خصوصی واگذار شده باز هم عذری بدتر از گناه است، زیرا نظارت نمی‌شود تا ابزار ماندگاری گردشگران را در شهرمان داشته‌باشیم و سبب رشد و رونق اقتصادی محمودآباد شویم.

متولیان امر برای نظافت این طبیعت خدادادی و سرمایه بزرگی که منبع درآمد افراد زیادی از مردم است، قدم بردارند.

حرف آخر اینکه حدود یک‌ماه تا ورود مسافران نوروزی به شهرستان محمودآباد زمان داریم و آنها به عشق دریا و ساحل به این شهرستان می‎آیند.

بعد از سفر به محمودآباد و به مشکل برخوردن و نارضایتی مسافران باید امکانات آن را مهیا کرده و به معنای دیگر، علاج واقعه را قبل از وقوع پیدا کنند.

امیدواریم مسئولان با الگو گرفتن از شهرهای موفق، در جذب سرمایه و گردشگر از سایر مناطق مشابه عقب نمانند.

انتهای پیام/3141/ر40/ث3001

http://fna.ir/A3566P


ویدیو مرتبط :
اجاره شبانه ویلا ساحلی در محمودآباد