آشپزی و تغذیه


2 دقیقه پیش

غذای ملل/ ریتا ؛ سالاد خاص هندی

دیکاوو/ سالاد ریتا هندی یک سالاد بسیار خوشمزه می باشد. شما می توانید از این سالاد در مهمانی هایتان استفاده کنید. این سالاد طرز تهیه آسانی نیز دارد و شما می توانید به راحتی ...
2 دقیقه پیش

برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی درپاوه

مهر/ مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان پاوه از برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی در شهر باینگان خبر داد.هادی شریفی اظهار داشت: ۲۸ اردیبهشت تا سوم ...



«نان پسته زنجبیلی»؛ سفره تان را پر برکت کنید


  X  

تاریخ خبر : شنبه 1394.08.16 - 10:17

«نان پسته زنجبیلی»؛ سفره تان را پر برکت کنید

برترین ها/ داشتن نان هایی با عطر و طعم متفاوت و خوشمزه در برنامه غذایی روزانه باعث می شود حس تازگی و تفاوت را احساس کنیم. یکی از این نان های هیجان انگیز، نان پسنه زنجبیلی است.
چی لازم دارم:
250 گرم آرد
2 /1 ق چ مخمر
2 /1 پیمانه شیر
40 گرم کره
50 گرم شکر
1 عد د تخم‌مرغ کوچک
4 /1 ق چ وانیل
1 ق س زنجبیل رند ه شد ه
3 /1 پیمانه مغز پسته
1 عد د زرد ه تخم مرغ برای رومال
چطور بپزم:
1. در یک ظرف مناسب مخمر را با شیر و یک قاشق چایخوری شکر مخلوط کنید، سپس آن را کنار بگذارید تا حجمش دو برابر شود یا به‌اصطلاح عمل بیاید.
2. در یک کاسه بزرگ بقیه مواد به‌جز آرد را بریزید و با لیسک آن‌قدر هم بزنید تا مواد کاملا باهم مخلوط شده و مایه یکدست شود. حالا مخمر عمل‌آمده را اضافه کرده و هم بزنید.
3. در انتها آرد را کم‌کم به مواد اضافه کنید تا خمیر یکدست و منسجمی به دست آید. روی کاسه را بپوشانید و به خمیر به مدت 45 تا 60 دقیقه استراحت دهید.
4. ده دقیقه قبل از آنکه خمیر را داخل فر قرار دهید، فر را با دمای180 درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا گرم شود. خمیر را داخل قالب مربع 20 سانتی یا قالب گرد 23 سانتی که از قبل کمی آن را چرب کرده‌اید بریزید. حالا باید مغز پسته را روی مواد داخل قالب بریزید. روی قالب را بپوشانید و مجددا به مدت 15 دقیقه به خمیر استراحت دهید.
5. روی خمیر را با زرده تخم‌مرغ رومال کنید، سپس قالب را به مدت20 تا 30 دقیقه داخل فر قرار دهید. بعد از پخت و خنک شدن کامل، آن را از قالب جدا کرده، سرو کنید.
فوت و فن:
دقت کنید که برای تهیه نان حتما باید دوبار به خمیر استراحت بدهید.

نظر شما


ویدیو مرتبط :
سفره پر برکت کریم اهل بیت (ع) در خانه اهالی جوادیه