سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تصمیم داریم با مدیریت اختلافات بین تهران و آنکارا به سمت ثبات منطقه حرکت کنیم


به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور امروز ظهر در نشست خبری مشترک با نخست‌وزیر ترکیه با بیان اینکه این اولین سفر آقای احمد اوغلو به عنوان نخست‌وزیر ترکیه به تهران است، اظهار داشت: این سفر از اهمیت خاصی برخوردار است و می‌تواند نقطه عطفی برای روابط دو کشور باشد.

وی افزود: دو کشور ایران و ترکیه همسایگان خوبی هستند که همواره روابط بسیار خوبی در زمینه‌های مختلف داشتند و از زمانی که حزب اعتدال و توسعه در ترکیه به روی کار آمده، روابط ما توسعه قابل توجهی داشته است.

معاون اول رئیس‌جمهور تصریح کرد: تداوم گفت‌وگوها و رایزنی‌های سیاسی بین مقامات دو کشور بسیار مؤثر و تأثیرگذار در توسعه روابط تهران ـ آنکارا است.

جهانگیری با بیان اینکه در منطقه‌ای که الان ما در آن قرار گرفته‌ایم، منطقه‌ای است که این روزها با مسائل پیچیده‌ای روبه‌رو است، اضافه کرد: متأسفانه گروه‌های تکفیری ـ تروریستی امنیت و ثبات منطقه را به شدت تحت تأثیر قرار دادند.

وی تأکید کرد: منافع مشترکی بین ایران و ترکیه در استقرار امنیت و ثبات در کل منطقه وجود دارد.

معاون اول رئیس‌جمهور افزود: ما در دو جلسه‌ای که با آقای داود اوغلو داشتیم، از جمله ملاقات خصوصی و جلسه مشترک با وزرا، در زمینه روابط دوجانبه، مسائل منطقه‌ای، گفت‌وگوهای مفیدی داشتیم.

جهانگیری خاطرنشان کرد: با اینکه ما در بسیاری از زمینه‌ها اشتراک نظر داریم، اما امکان دارد در برخی از مسائل منطقه هم اختلاف‌نظری وجود داشته باشد که تصمیم داریم با مدیریت اختلافات، به سمت ثبات منطقه حرکت کنیم.

وی تصریح کرد: مسائل دوجانبه بسیار مهمی بین وزرای دو کشور مطرح و مورد گفت‌وگو قرار گرفت،‌ همچنین در زمینه‌های نفت و انرژی، حمل و نقل، گردشگری، مسائل گمرکی و مسائل بانکی بین دو کشور از جمله محورهایی بود که بین وزرای ایران و ترکیه مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

معاون اول رئیس‌جمهور افزود: ترکیه یکی از مقصدهای مهم گردشگری ایرانیان است که در همین ارتباط سالی یک تا یک و نیم میلیون نفر به این کشور سفر می‌کنند که البته ما امیدواریم گردشگران ترکیه‌ای هم به ایران آمده و سرمایه‌گذاری‌هایی هم در ایران داشته باشند.

جهانگیری با بیان اینکه ما از گذشته سقف حجم مبادلات کشوری خود را 30 میلیارد دلار پیش‌بینی کرده بودیم، گفت: قرار است که تا یک ماه آینده کمیسیون مشترک دو کشور در ترکیه برگزار شود تا تمامی موانع را شناسایی کرده و برطرف کند و ما هم انشاالله پیگیری می‌کنیم تا این هدف به نتیجه برسد.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
تصمیم گیری در مدیریت : کاربرد فرضیه زنجیره های مارکوف در تصمیم گیری مدیریت مدیری