سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



رشد اقتصادی هند به 7.4 درصد رسید


به گزارش ایرنا، در این گزارش که روز دوشنبه از سوی رسانه های هندی منتشر شد آمده رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه نخست به بالای هفت درصد رسید. این رشد اقتصادی کمی بالاتر از چین و بالاتر از پیش بینی کارشناسان بوده است .
کارشناسان تولید ناخالص داخلی هند را به صورت میانگین هفت و سه دهم درصد پیش بینی کرده اند.
نخست وزیر هند بعد از روی کار آمدن در مه 2014 رونق اقتصادی و سرمایه گذاری را اولویت خود قرار داد و اقتصاد هند در سه فصل ( سه ماهه ) متوالی رشد بیش از هفت درصدی را تجربه کرده است.
رشد اقتصادی چین از ژوئیه تا سپتامبر به شش و نه دهم درصد رسید.
در همین حال سرمایه گذاران درباره توانایی اقتصاد هند در ایجاد حدود 10 میلیون فرصت شغلی در هر سال برای پاسخگوی به نیاز بازار کار تردید دارند.
آنها امیدوارند دولت هند بتواند با مخالفان درباره اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده در سطح ملی به توافق برسد. حزب مودی در مجلس علیا پارلمان اکثریت لازم را در اختیار ندارد.
آمارهای رشد اقتصادی سه ماهه دوم باید 'راگهورام راجام' Raghuram Rajam رئیس بانک مرکزی را به حفظ نرخ بهره در نشست کمیته سیاست پولی روز سه شنبه وادار کند.
بانک مرکزی هند از ابتدای سال 2015 چهار بار نرخ بهره را کاهش داده است.
*آساق*1600 ** 1095

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
مركز آمار: نرخ رشد اقتصادی به 1 درصد رسید