سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



افزایش خرید جنگنده‌های اف16 در دستور کار اسلام‌آباد است


به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد،پاکستان تا سال 2020 باید 190 جنگنده به ناوگان هوایی خود اضافه کند که بخش زیادی از آن را جنگنده‌های اف 16 تشکیل می‌دهند.

مقامات عالی‌رتبه پاکستان با اظهار نظر درباره خرید اضافی بیش از 10 جنگنده اف 16 از آمریکا افزودند: در صورتی که اسلام‌آباد طبق قرارداد قبلی 8 جنگنده را از واشنگتن دریافت کند موضوع دریافت جنگنده‌های بیشتر را مطرح خواهد کرد.

به گزارش داون مقامات پاکستانی تأکید کردند برای کاهش تلفات غیرنظامیان در مبارزه با تروریسم به جنگنده‌هایی با قدرت هدفگیری دقیق نیاز دارند.

هواپیماهای اف 16 دارای سیستم هدفگیری بسیار دقیق است به همین علت پاکستان تلاش دارد تعداد این جنگنده‌ها را در اسکادران هوایی خود افزایش دهد.

قبل از این کنگره آمریکا با فروش جنگنده اف 16 به پاکستان مخالفت کرده بود اما اوباما رئیس جمهور این کشور اعلام کرده بود فروش جنگنده به پاکستان مدت زیادی طول نخواهد کشید.

هواپیماهای اف-16 به عنوان یک جنگنده سبک، ساده و ارزان برای نیروی هوایی آمریکا طراحی شد تا با تولید بالا توانایی برتری هوایی خود را افزایش دهند.

تاکنون بیش از 4500 فروند از این هواپیما تولید شده و آخرین خریدار آن نیز عراق است که 18 فروند اف-16 سفارش داده است.

در مجموع 25 کشور از این هواپیما استفاده می‌کنند و مدل‌هایی از آن در ژاپن و ترکیه هم تولید می‌شود.

در سال 2009 در مجموع 2 هزار و 309 فروند اف-16 در کشورهای مختلف دنیا عملیاتی بوده‌اند که این رقم بیشتر از هر هواپیمای جنگی دیگر است به این معنا که 15 درصد از کل هواپیماهای جنگی دنیا را اف-16 تشکیل می‌دهد.

جنگنده اف-16 در ابتدا به عنوان یک جنگنده‌ سبک برای برتری هوایی روزانه طراحی شد، اما در عمل به یک هواپیمای چند منظوره برای انجام عملیات در شرایط‌ آب و هوایی مختلف تبدیل شد.

در طول دوران تولید این هواپیما، بهینه‌سازی‌های مداومی بر روی آن صورت گرفت و مدل‌هایی با قابلیت‌های بالاتر تولید شده‌ است.

انتهای پیام/ح


ویدیو مرتبط :
جنگنده اف16