چگونگی فرماندهی قرارگاه اقتصاد مقاومتی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب


مهم ترین محوری که رهبر معظم انقلاب در دیدار نوروزی جمعی از مسئولان کشور تاکید می کنند "فرماندهی کردن قرارگاه اقتصاد مقاومتی به معنای واقعی کلمه" است . ایشان همچنین خصوصیت قرارگاه فرماندهی را "مرکزیت فکر و عمل" می شمارند .

به گزارش«شفاف»،بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار نوروزی جمعی از مسئولان کشور در تاریخ 18/ 01/ 1395، دو شاخص کلی دارد که عبارت اند از: "عید نوروز" و "اقتصاد مقاومتی".

 در این پژوهش، شاخص‌های مزبور، بر اساس موضوعاتی که در بیانات رهبر معظم انقلاب به آنها پرداخته‌ شده است، محور بندی شده‌اند. همچنین مؤلفه‌های کانونی، پرسش‌ها و شبهه‌ها و مصادیق مربوط، استخراج و به استناد عین عبارات آورده شده است.

 در بخش دیگر نیز بیانات رهبر معظم انقلاب در این باره از زاویه تحلیل محیطی و آینده‌نگری بررسی شده است. مهم ترین محوری که رهبر معظم انقلاب ذیل شاخص اقتصاد مقاومتی بر آن تاکید می کنند "فرماندهی کردن قرارگاه اقتصاد مقاومتی به معنای واقعی کلمه" است که در این باره " تقویت سیاست ها و کارهای در چهارچوب اقتصاد مقاومتی" ، "هدایت سیاست های بی توجه یا کم توجه به اقتصاد مقاومتی" و "جلوگیری از سیاست های مقابله کننده با اقتصاد مقاومتی" را خواهانند. 

ایشان همچنین خصوصیت قرارگاه فرماندهی را "مرکزیت فکر و عمل" می شمارند و مراد از اقدام و عمل در زمینه اقتصاد مقاومتی را " اقدام همه جانبه و فراگیر" می دانند. "جبران کمبودها با مدیریت صحیح" ، "لزوم تمرکز تصمیم گیری، فرماندهی و اجرا" ، "لزوم ورود معاون اول رئیس جمهور با اختیارات کامل و تمام"، "حمایت جدی و همه جانبه رهبری از اقدام در زمینه اقتصاد مقاومتی" و "اتکای به خود" از محورهایی است که در بیانات رهبر معظم انقلاب به آنها اشاره شده است.

چگونگی فرماندهی قرارگاه اقتصاد مقاومتی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب

متن کامل این مطلب در اینجا در دسترس است


ویدیو مرتبط :
اقتصاد مقاومتی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب