سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تشکیل چندین پرونده تخلفات انتخاباتی


میزان/ رئیس کل دادگستری استان تهران از تشکیل چندین پرونده تخلفات انتخاباتی در شعب ویژه خبر داد و گفت: گزارش هایی دراین رابطه ارایه شده که در حال بررسی صحت و سقم آن هستیم.

غلامحسین اسماعیلی در گفت‌وگو با میزان، در ارتباط با اقدامات دادگستری استان تهران برای پیشگیری از تخلفات انتخاباتی اظهارکرد: دادگستری استان تهران پس از صدور بخشنامه ریاست محترم قوه قضائیه مبنی بر تشکیل ستادهای پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی به عنوان عضو اصلی ستاد مرکزی کشور در تصمیمات ملی در کنار سایر اعضای این ستاد ایفای نقش نموده است.

رئیس کل دادگستری استان تهران در ادامه افزود: با وصول دستور العمل ریاست محترم قوه قضائیه مبادرت به تشکیل ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی نموده ایم که دراین ستاد اعضای دستگاه های ذیربط از درون قوه قضائیه همچون سازمان بازرسی کل کشور، سازمان قضایی نیروهای مسلح دادستانی ویژه روحانیت و خارج از قوه قضائیه همچون نیروی انتظامی و وزرات اطلاعات و همچنین فرمانداری استان و نمایندگی شورای نگهبان و قرارگاه ثار الله با مشارکت جمعی این ستاد در دادگستری استان تهران شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه وظایف و ماموریت های هر یک از اعضای ستاد تعریف و به آنان ابلاغ شده است اظهارکرد: خوشبختانه همکاری خوبی میان اعضای ستاد وجود دارد و جلسات ستاد به صورت مداوم برگزارمی شود و فرایند برگزاری انتخابات و فعالیت داوطلبان، نمایندگی مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری ، احزاب و هواداران آنها مورد رصد و پایش قرار می گیرد.

این مسئول عالی قضایی همچنین گفت: تذکرات لازم هم به مسئولان دستگاه های اجرایی مختلف در سطح استان و هم به اصحاب رسانه و مطبوعات در جهت رعایت قانون و مقررات در رابطه با فعالیت های تبلیغاتی زود هنگام و هم به نیروهای مسلح به منظور اجتناب آنها از ورود در فعالیت های انتخاباتی در جهت پیشگیری از تخلفات احتمالی داده شده و اقدامات پیشگیرانه بعمل آمده و ادامه فرایند انتخابات با دقت زیر نظر است.

اسماعیلی در ادامه بیان کرد: فعالیت اصلی این ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی است با این رویکرد که انتخابات پیشرو با حداقل جرائم و تخلفات انتخاباتی برگزار شود و مردم شاهد انتخاباتی پرشور ، ضابطه مند و مطمئن باشند که چارچوب های قانونی از سوی همه دست اندرکاران امر انتخابات و داوطلبان نمایندگی ، ستادها و هواداران آنها مراعات خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به اینکه پیش بینی می شود با تمام تدابیر اتخاذ شده تخلفاتی هم داشته باشیم تصریح کرد: شعب ویژه رسیدگی کننده جرائم و تخلفات انتخاباتی در تمام واحد های قضایی سطح استان تشکیل شده است.

وی افزود: فهرست این شعب ویژه در دادسراها و محاکم به دستگاه های اجرایی و هیئت های اجرایی و هیئت های نظارت بر انتخابات اعلام شده است ،اگر برگزار کنندگان اصلی انتخابات و همچنین هیئت های نظارت و شورای نگهبان که ناظر قانونی انتخابات هستند با تخلفاتی از ناحیه داوطلبان نمایندگی یا ستادها مواجه شوند و بخواهند مراتب را به مراجع قضایی اعلام کنند، در هریک از واحدهای قضایی شعبی برای رسیدگی به این امور تخصیص یافته و در اسرع وقت می توانند گزارش های خود را به مراجع قضایی منعکس کنند.

اسماعیلی اظهار کرد: امیدواریم شاهد تخلفات انتخاباتی نباشیم و تمام تلاش و همت خود را با همکاری تمامی دستگاه های ذیربط به پیشگیری از تخلفات انتخاباتی معطوف می داریم و آمادگی داریم در صورت بروز هرگونه تخلف انتخاباتی در اسرع وقت برابر موازین قضایی وقانونی عمل کنیم.
رئیس کل دادگستری استان تهران در پاسخ به این سوال که آیا پرونده تخلفات انتخاباتی تا کنون تشکیل شده است یا خیر؟ بیان کرد: پرونده هایی در ارتباط با اتفاقاتی که دربعضی از شهرستان ها در ارتباط با جلسات و تجمعاتی که برگزار شده واصل شده است و این تجمعات را دروهله اول غیرانتخاباتی می دانیم چون هنوز زمان تبلیغات انتخابات فرا نرسیده است.

وی افزود: اما شاهد بوده ایم در بعضی از این جلسات فعالیت های تبلیغاتی و انتخاباتی انجام شده است و در برگزاری این جلسات و نشست ها بی نظمی هایی رخ داده که حسب مورد با توجه به گزارش های واصل شده چون این قبیل امور را به نوعی مرتبط با فرایند انتخابات می دانستیم سعی کردیم که این پرونده ها را در شعب ویژه ارجاع دهیم و امر رسیدگی به آنها را داشته باشیم.

اسماعیلی با بیان اینکه بر عدم سوء استفاده از امکانات دولتی در تبلیغات انتخاباتی تاکید شده است اظهار کرد: امیدواریم شاهد بهره برداری از امکانات دولتی در فرایند انتخابات نباشیم البته گزارش هایی منعکس شده که در حال بررسی است که چنین تخلفاتی رخ داده است یا خیر، صرفا موارد معدودی در حد ادعا مطرح شده است.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
احتمال ورود کمیسیون اصل 90 به پرونده تخلفات خودرویی