سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



استمداد از هاشمی به دلیل یک کارشکنی/ رنج 18 ساله بیماران از یک آقازاده


به گزارش سلامت خبرگزاری تسنیم، هاشم قاسمی با انتقاد صریح از عدم همکاری و کارشکنی‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران درخصوص صدور پروانه فعالیت مرکز درمانی متعلق به این انجمن، خواستار صدور دستور فوری وزیر بهداشت برای احقاق حقوق حق 80 هزار بیمار دیالیزی و پیوند کلیه کشور شد.

مدیرعامل انجمن  حمایت از بیماران کلیوی کشور ادامه داد: به دنبال صدور حکم قطعی و لازم الاجرای شعبه ششم دادگستری شهرستان اسلامشهر مبنی بر خلع ید مرکز درمانی سوده (متعلق به انجمن بیماران کلیوی) که حدود 18 سال قبل تصرف شده بود این انجمن خواستار ابطال پروانه غیرقانونی صادره برای این مرکز در سال 1377 به شماره ک 81/5126 شد.

وی افزود: در همین راستا انجمن بیماران کلیوی در مورخ 94،05،11 با ارسال نامه ای رسمی به معاونت درمان وزارت بهداشت و قائم مقام وزیر بهداشت در امور سازمان‌های مردم نهاد و خیریه‌های درمانی کشور و با توجه به دستور قاضی پرونده به دانشگاه علوم پزشکی تهران مبنی بر احراز تخلف 100 در صد در صدور پروانه قبلی، خواستار صدور پروانه فعالیت جدید به نام انجمن بیماران کلیوی شد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل انجمن بیماران کلیوی کشور؛ قاسمی تصریح کرد: در همین راستا و به دنبال ارسال نامه مورخ 94،05،11 این انجمن به دکتر محمد حاجی آقاجانی معاونت درمان وزارت بهداشت، پس از بررسی اسناد و مدارک روشن و احکام قضایی قطعی صادره خطاب به مسئولان مربوطه دستور صدور پروانه را صادر کرد.

وی عنوان کرد: متاسفانه به رغم صدور دستور مستقیم مقامات عالی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و به دنبال پیگیری‌های چند ماهه به‌عمل آمده معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران با سنگ اندازی‌های مختلف و انواع کارشکنی‌ها از صدور پروانه فعالیت مرکز درمانی انجمن بیماران کلیوی خودداری می‌کند.

قاسمی گفت: مرکز درمانی این انجمن درشهرک واوان در سال 1370 با کمک خیرین و نیکوکاران و در راستای خدمت رسانی بیشتر به بیماران دیالیزی احداث شد و در سال 1374 نیز این مرکز به بهره برداری رسید. اما متاسفانه این مجموعه توسط گروهی از افراد خاص و با کمک یک آقازاده به شکل باور نکردنی غصب شد. به همین خاطر انجمن بیماران کلیوی نیز برای احقاق حقوق حق 80 هزار بیمار دیالیزی و پیوندی به قوه قضائیه مراجعه و با طرح شکایتی، خواستار بازگرداندن این مرکز درمانی به صاحب اصلی اش شد. تا اینکه سرانجام پس از حدود 18 سال پیگیری مداوم، حکم قطعی مبنی بر خلع ید متصرفین صادر و مقرر شد این مرکز درمانی به انجمن بیماران کلیوی بازپس گردانده شود.

قاسمی در پایان از وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی خواست برای احقاق حقوق بیماران دیالیزی و پیوند کلیه کشور دستورات لازم درباره صدور پروانه فعالیت مرکز درمانی این انجمن صادر و نسبت به سهل انگاری دانشگاه علوم پزشکی تهران در این بار اقدام فوری کند.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
آیت الله هاشمی:منافع عده ای در کارشکنی است!