پوتین: جامعه بین‌الملل کانال‌های حمایت مالی از تروریست‌ها را مسدود کند


ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه اعلام کرد که مسکو امیدوار است جامعه بین المللی تلاش هایی برای مسدود کردن کانال های حمایت مالی از تروریست ها انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه طی بیاناتی در مراسم افتتاحیه همایش بین‌المللی فرهنگی در سن پترزبورگ اظهار داشت: ما می دانیم که پول های حاصل از فروش مواد مخدر و دیگر تجارت جنایتکارانه سپس برای حمایت از گروه‌های تروریستی و فعالیت آنها به مصرف می رسد.

وی گفت: مسدود کردن این کانال‌ها کاری دشوار است که به تعامل و تشریک مساعی نیاز دارد و ما امیدواریم جامعه بین‌الملل تشریک مساعی لازم را در این زمینه نشان دهد.

اظهارات پوتین در حالی مطرح می‌شود که جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا امروز (سه‌شنبه) با رییس‌جمهور روسیه در مسکو دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید با اعلام این خبر، افزود: موضوع بحران در سوریه و هماهنگ کردن تلاش‌ها برای مقابله با داعش از جمله مسائلی است که در این نشست مطرح خواهد شد. کرملین نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، پوتین امروز با جان کری دیدار خواهد کرد. کرملین اعلام کرده است، در دیدار دو طرف، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه نیز حضور خواهد داشت.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
گله امام خامنه ای از دولت درمورد واژه "جامعه بین الملل