فرود بالگرد ارتش سوریه در فرودگاه تازه ازاد شده


 اولین بالگرد نظامی سوریه بعد از بازپس گیری فرودگاه نظامی کویرس از تسلط تروریست ها در این فرودگاه فرود آمد.

به گزارش ایرنا، یک مقام نظامی سوریه روز سه شنبه در گفت و گو با خبرگزاری سانا تاکید کرد: از سرگیری فعالیت فرودگاه کویرس در شرق شهر حلب، تحولی مهم در نبرد با تروریست ها به ویژه داعش به شمار می رود.

بر همین اساس، منذر زمام فرمانده فرودگاه کویرس بر تداوم فعالیت های این فرودگاه بعد از ریشه کن کردن تروریسم از این منطقه تاکید کرد.

همچنین سهیل حسین فرمانده نیروهایی که محاصره فرودگاه کویرس را شکستند، گفت: پیروزی ها ادامه دارد و عملیات نیروهای ارتش سوریه تا ریشه کن کردن تروریست ها از سراسر این کشور ادامه خواهد یافت.

ارتش سوریه روز 19 آبان بعد از سه سال مقاومت و نبرد با تروریست های تکفیری و جلوگیری از صدها هجوم عناصر مسلح داعش، محاصره فرودگاه نظامی کویرس در ریف شرقی حلب را شکست.

شکسته شدن محاصره فرودگاه نظامی کویرس همزمان با درگیری های شدید ارتش سوریه با عناصر مسلح گروه تروریستی تکفیری داعش و تحت حمایت گسترده عملیات هوایی صورت گرفت که در آن از انواع سلاح های سبک و سنگین استفاده شد.

در این عملیات تعداد زیادی از تروریست های تکفیری مسلح به هلاکت رسیده و یا زخمی شده اند و تعدادی دیگر هم به روستاهای مجاور این فرودگاه نظامی گریختند.

ارتش سوریه عملیات نظامی برای شکستن محاصره فرودگاه کویرس را از شهرک السفیره شروع و این عملیات را تا روستای رسم عبود ادامه داد.

وسعت تقریبی منطقه عملیاتی ارتش سوریه در ریف شرق حلب حدود 107 کیلومتر مربع اعلام شده و به عبارت دیگر نیروهای ارتش موفق شدند مساحتی به عرض سه تا 5 کیلومتر و طول 23 کیلومتر را آزاد و بر سه روستای مهم سیطره یابند.


ویدیو مرتبط :
حمله بالگرد ارتش سوریه به تروریست ها از فرودگاه المزه