تلاش جمهوریخواهان آمریکا برای مهار ترامپ / مک کین و میت رامنی علیه ترامپ


رامنی در شدید ترین حملات لفظی به ترامپ او را یک شیاد،شارلاتان و بی ریشه نامید و هشدار داد در صورت راه یابی او به مرحله نهایی انتخابات ریاست جمهوری، آینده ای نگران کننده در انتظار آمریکاست.

جمهوریخواهان آمریکا بسیج شده اند تا مقابل پیشروی دونالد ترامپ نامزد جنجالی این حزب در انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری آمریکا بایستند.

به گزارش عصر ایران با مشخص شدن نتیجه انتخابات مقدماتی در 15 ایالت آمریکا و پیشتازی ترامپ نخبگان حزب جمهوریخواه حملات خود را به این نامزد انتخاباتی برای مهار پیشروی او افزایش داده اند.

دیروز (پنج شنبه) جان مک کین و میت رامنی نامزدهای جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری دو دوره گذشته آمریکا (2008 -2012) در سخنانی با حمله به ترامپ ، نامزدی نهایی او را خطری برای این حزب و آینده آمریکا دانستند.

رامنی در شدید ترین حملات لفظی به ترامپ او را یک شیاد،شارلاتان و بی ریشه نامید و هشدار داد در صورت راه یابی او به مرحله نهایی انتخابات ریاست جمهوری، آینده ای نگران کننده در انتظار آمریکاست.

ترامپ نیز در واکنش به این سخنان رامنی در مناظره پنج شنبه شب نامزدهای جمهوریخواه در شهر دیترویت، رامنی را نامزدی شکست خورده نامید و گفت رامنی می توانست در سال 2012 به آسانی باراک اوباما را در انتخابات شکست دهد.

 ترامپ با اشاره به اینکه او در انتخابات سال 2012 از رامنی حمایت کرده است ، افزود رامنی حتی حاضر بود برای جلب حمایت او در مقابلش زانو بزند.

ترامپ تا کنون آرای 3 میلیون نفر از 10 میلیون رای دهنده جمهوریخواه در انتخابات مقدماتی در 15 ایالت آمریکا را از آن خود کرده است.

بسیاری از جمهوریخواهان امیدوارند با کناره گیری مارکو روبیو سناتور ایالت فلوریدا و یکی از نامزدهای مرحله انتخابات مقدماتی حزب جمهوریخواه، تمام حمایت حزب پشت سر تد کروز سناتور ایالت تگزاس قرار بگیرد که به نظر می رسد آرا و حامیان بیشتری در سطح ملی دارد.

روبیو تا کنون تنها توانسته است در یک ایالت پیروز شود ؛ این در حالی است که کروز در 3 ایالت از 15 ایالت برنده شده است.

روبیو چشم به نتایج انتخابات مقدماتی در ایالت فلوریدا دارد. با توجه به اینکه او سناتور این ایالت است امیدوار است با کسب پیروزی در این ایالت که جزء 10 ایالت مهم در انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست، به کمپین انتخاباتی خود انرژی جدید تزریق کند.

با این حال نخبگان و حامیان نگران حزب جمهوریخواه معتقدند کروز قابلیت بیشتری در سطح ملی برای جلب آرای جمهوریخواهان دارد و اگر روبیو هر چه سریع تر از انتخابات کناره گیری کند، با بسیج شدن آرای همه هواداران حزب پشت سر کروز، او در نهایت می تواند در باقی مانده انتخابات مقدماتی در 35 ایالت دیگر آمریکا ، ترامپ را مغلوب کند.

در مناظره انتخاباتی پنج شنبه شب 4 نامزد جمهوریخواه در شهر دیترویت ایالت میشیگان، روبیو و کروز بیشتر حملات را متمرکز ترامپ کردند.

مناظره انتخاباتی پنج شنبه شب چهار نامزد جمهوریخواه در شهر دیترویت

تلاش جمهوریخواهان آمریکا برای مهار ترامپکروز در سخنانی خطاب به هواداران ترامپ در حزب جمهوریخواه ، گفت :" در طول 4 دهه گذشته آقای ترامپ یکی از حلقه های فساد در واشنگتن بوده است. فسادی که امروز از دست آن عصبانی هستید. شما نمی توانید با رای دادن به ترامپ با فساد واشنگتن مبارزه کنید چون او فردی است که در 4 دهه گذشته یکی از حامیان مالی اصلی لیبرال دموکرات ها از جیمی کارتر گرفته تا جان کری و هیلاری کلینتون بوده است."

کروز افزود: ترامپ فردی است که در سال 2008 4 چک برای کمپین انتخاباتی هیلاری کلینتون کشیده است.

ترامپ نیز در پاسخ گفت: این اقدام موضوعی کاری بوده است. ترامپ افزود او از این کمک های مالی به رونالد ریگان و جورج دبلیو بوش نیز کرده است.


ویدیو مرتبط :
ترامپ: درِ مساجد آمریکا را تخته می کنم !