فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



استقبال از فیلم زندگی کودکان فلسطینی متولد شده در زندان‌های اسرائیل


به گزارش خبرنگار گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، می مصری کارگرادان این فیلم که در لبنان اقامت دارد، داستان واقعی یک استاد فلسطینی که پسرش را در زندان به دنیا آورده و بزرگ کرده کارگردانی کرده و به نمایش درآورده است.

ساعت شش جمعه هشتم ژانویه (فردا) این فیلم در سالن «ابراج» در رام الله روی پرده می رود که اولین نمایش این فیلم در داخل فلسطین به شمار می آید. قرار است «ایهاب بسیسو» وزیر فرهنگ فلسطین نیز  در آنجا حضور داشته باشد.

همچنین دست اندرکاران و عوامل این فیلم داستانی از جمله مصری به همراه میساء عبد الهادی، رائدة أدون، عبیر حداد، هنا شمعون، یوسف بو وردة، حسین نخلة و جورج خلیفی از بازیگران این فیلم در سال نمایش حضور می یابند.

داستان این فیلم مربوط به یک استاد زن فلسطینی است که پسرش را در زندان به دنیا آورده و همانجا بزرگ کرد و در کنار آن برخی حوادث مربوط به تجارب زندانیان زن نیز به تصویر کشیده شده است.

در این فیلم گوشه ای از انواع شکنجه و توهین سربازان اسرائیلی به زندانیان فلسطینی روایت شده است. همین وقایع به فیلم داستانی مصری اهمیت خاصی می بخشد به ویژه اینکه این کارگردان فلسطینی به موضوع مهمی در زمینه خشونت برنامه ریزی شده اسرائیل علیه زنان زندانی می پردازد.

هدف از شکنجه زندانیان زن به زانو در آوردن آنان و از بین بردن روحیه آنان است تا به این ترتیب دستخوش یأس و ناامیدی شوند، اما آنان بدون توجه به بهایی که برای آزادی و آزادیخواهی می‌دهند، همچنان مقاوم باقی می‌مانند.

استقبالی گرم از فیلم می مصری در آمریکا، کره جنوبی و اسپانیا نیز اتفاق افتاده است. این فیلم در هر کشوری که به نمایش در آمده با استقبال پرشوری روبه رو شده است و جدیدترین مورد آن در جشنواره پالم کالیفرنیا بوده که در فاصله اول تا یازدهم ژانویه به نمایش گذاشته می‌شود.

فیلم داستانی مصری، پیش از این در جشنواره تورنتو و جشنواره بوسان در کره جنوبی نیز به نمایش گذاشته شد و در دومین مرحله جشنواره فیلم های بین المللی سینمای زنان در آمریکا جوایزی را نصیب خود کرد. به اضافه اینکه جایزه جشنواره فیلم اسپانیا را نیز به خود اختصاص داد.

«3000 شب» با حمایت مالی لبنان ، فلسطین، اردن، امارات متحده عربی و قطر به نمایش گذاشته شد و نگاه‌ها را به قدرت و عمق فیلمی جذب کرد که نخستین فیلم داستانی مصری است.

این کارگردان زن فلسطینی پیش از این فیلم های مشترکی را با طونی خلیل شمعون همسر خود که او نیز کارگردان سینما است به نمایش در آورده بود. از جمله این فیلم‌ها، اطفار جبل النار (کودکان کوه‌های آتش)، احلام معلقه (رویاهای معلق)، احلام المنفی (رویاهای تبعید)، 33 روز، کودکان شتیلا و حنان عشراوی است.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
کوچکترین اسیر فلسطینی از زندان آزاد شد + فیلم