وزرای امور خارجه و صنعت به سوالات نمایندگان پاسخ می‌دهند


وزیر امور خارجه جهت پاسخگویی به سوال پورابراهیمی نماینده کرمان و وزیر صنعت، معدن و تجارت جهت پاسخگویی به سوال رسایی نماینده تهران در جلسات علنی هفته آینده مجلس حاضر می‌شوند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، نمایندگان مجلس در جلسات روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه هفته آینده ضمن میزبانی از این دو وزیر لایحه کاهش ساعات کار زنان شاغل را مورد بررسی قرار خواهند داد.

بررسی طرح اصلاح بند(ی) تبصره دو قانون بودجه سال 94، طرح یک فوریتی توسعه و بهینه سازی آب شرب شهری و روستایی در کشور، طرح یک فوریتی نحوه انتصاب اشخاص در مشاغل حساس و طرح یک فوریتی اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخابات شهرداران نیز در دستور کار نمایندگان مجلس قرار دارد.

وکلای ملت همچنین لایحه تسری مواد 79 و 83 قانون استخدام نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به کارکنان ارتش و سپاه پاسداران،‌ طرح سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی و دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور و طرح جلوگیری از پرداخت دموراژ به کشتی‌ها مورد بررسی قرار می‌دهند.

رسیدگی به طرح اصلاح تبصره یک ماده 69 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، طرح الحاق یک تبصره به قانون احداث پروژه‌های عمرانی بخش راه و ترابری از طریق مشارکت بانک‌ها و سایر منابع مالی و پولی کشور و طرح اصلاح قانون تاسیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع مالی کشور در دستور کار جلسات علنی مجلس قرار دارد.

نمایندگان همچنین طرح جرم سیاسی، طرح الحاق یک بند به ماده 524 قانون آیین دادرسی مدنی، طرح الحاق یک تبصره به ماده 505 قانون آیین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب و طرح اصلاح موادی از آیین نامه داخلی مجلس را مورد بررسی قرار خواهند داد.

رسیدگی به طرح نظام جامع آموزش و تربیت فنی، حرفه‌ای و مهارتی و طرح اصلاح قانون تعیین محدوده حوزه‌های انتخاباتی مجلس نیز در دستور کار نمایندگان قرار دارد.

مجلس همچنین گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 در خصوص اجرای قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار و گزارش کمیسیون عمران در خصوص مشکلات ناشی از نحوه تعیین حریم و اراضی ساحلی در توسعه سواحل کشور را بررسی می‌کند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
پاسخ وزرای اوباما به نمایندگان